مدیر ارشد بهداشت کانادا: ماسک و فاصله اجتماعی پس از واکسن نیز تا ۲ یا ۳ سال آینده با ماست

Submitted on چ., 08/05/2020 - 01:22
به گفته مدیر ارشد بهداشت و درمان کشور، کانادایی‌ها نباید انتظار داشته باشند که واکسن کوید۱۹ "گلوله نقره‌ای" {معجزه‌ای} باشد که به سرعت شیوع کرونا را خاتمه بخشد. دکتر "ترزا تام" امروز سه‌شنبه چهارم آگوست در اتاوا گفت حتی با کشف و بکارگیری واکسن کرونا از اهمیت فاصله اجتماعی، رعایت بهداشت مناسب دست و زدن ماسک در ۲-۳ سال آینده شاید خلاصی نیابیم.
تام گفت: "ما نمی‌توانیم در این مرحله تمام تمرکز خود را بر روی واكسن بگذاریم به این امید كه واکسن معجزه خواهد کرد. ما قصد داریم این بیماری همه‌گیر را به طور حتم در طول سال آینده مدیریت کنیم، اما مطمئناً در حال برنامه‌ریزی برای مدت طولانی‌تر در مدت دو یا سه سال آینده هستیم که در طی آن واکسن ممکن است نقشی داشته باشد، نقشی که هنوز درباره آن چیزی نمی‌دانیم".

Sarafi Arz Taheri Exchange Toronto Canada
insurance بیمه

 
حتی با کشف واکسن نیز تا ۲ یا ۳ آینده ماسک زدن و فاصله اجتماعی حذف نمی‌شوند
تام گفت در این مرحله مشخص نیست كه واكسن چه میزان موثر خواهد بود و افزود: "سؤالات اساسی درباره میزان و مدت ایمنی پس از واكسیناسیون، دوز مورد نیاز، مدت زمان مبتلا نشده به بیماری پس از واکسینه شدن و نیاز‌های بستری شدن در آینده بر اثر این بیماری، هنوز باقی هستند".
هم اکنون بیش از ۱۵۰ واکسن مختلف در دنیا در دست آزمایش است. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید در حال حاضر بیش از ۱۶۶ واکسن در مراحل مختلف آزمایشات بالینی (عمومی) و بالینی (انسانی) در سراسر جهان است. کارشناسان آمریكایی و اروپایی می‌گویند در خوش‌بینانه‌ترین حالت اولین واكسن‌های موفق از آزمایش‌ها سال آینده تأیید و سپس توزیع خواهند شد.
تام هشدار می‌دهد كه حتی پس از آزمایش و تایید واكسن ایمن و مؤثر، توزیع گسترده آن چالش‌هایی خواهد داشت. تام گفت: "احتمالاً واكسنهای كافی برای جمعیت وجود نخواهد داشت، بنابراین از هم‌اکنون باید به فکر اولویت‌بندی باشیم". تام گفت که وی با دکتر "آنتونی فاوسی"، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا که هفته گذشته به کنگره گفت محتاطانه به کشف و تولید یک واکسن ایمن و موثر تا پایان سال میلادی خوشبین است، موافق می‌باشد. با این وجود تام می‌گوید در حال برنامه‌ریزی سناریویی‌ست كه در آن فاصله اجتماعی، محدود كردن تعداد جمعیت، و موارد دیگر بهداشتی را بتواند حداقل برای چند سال آینده لازم نگاه دارد.
تام گفت: "یک واکسن ایمن و موثر یک راه حل بسیار مهم و یک لایه محافظتی است اما من می‌گویم اقدامات بهداشت عمومی که هم‌اکنون در حال اجرای آنها هستیم باید ادامه یابد".
 
ماسک‌هایی برای کودکان بالای ۱۰ سال توصیه می‌شود
تام گفت یکی از پُرکارترین زمینه‌های برنامه‌ریزی برای مسئولان، بازگشایی مدارس در ماه سپتامبر است، که به گفته وی، آژانس بهداشت عمومی کانادا اواخر این هفته دستورالعمل‌های دقیقی در اینباره را منتشر خواهد کرد. تام به زبان فرانسوی گفت: این دستورالعمل‌ها توصیه‌ای را به کودکان بالای ۱۰ سال ارائه می‌دهد که بهتر است ماسک بزنند و ماسک زدن باید برای كودكان زیر ۱۰ سال نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد. او گفت: "این توصیه‌ها با تغییر شواهد در گذشت زمان، تغییر خواهند کرد زیرا هنوز نمی‌داینم در گروه‌های سنی مختلف و در مدارس چه اتفاقی می افتد. شاید مجبور شویم توصیه‌ها را عوض کنیم".
تام درباره برنامه نرم‌افزاری دولت که روی تلفن‌های همراه نصب می‌شود و با انتقادهایی مواجه بوده، گفت: "این برنامه یکی از ابزارهای مبارزه با شیوع کروناست و حتی اگر کامل نباشند هم مردم باید از آنها استفاده کنند. با وجود باید مشکلات آن را برطرف کنیم. بسیاری از افراد با دستگاه‌های جدید می‌توانند از آن استفاده کنند و برنامه موفقی خواهد بود، اما برخی از مردم با دستگاه‌های قدیمی قادر نخواهند بود این برنامه را به کار گیرند". دولت روز دوشنبه اعلام كرد كه بیش از ۱.۱ میلیون نفر برنامه را نصب کرده‌اند و استفاده از این برنامه روی تلفن‌های همراه قدیمی‌تر امکان‌پذیر نبوده است.

منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز