مایک پمپئو
فیلتر تیک‌تاک و دیگر شبکه‌های اجتماعی چین در دست بررسی است

Submitted on ش., 07/11/2020 - 01:16

مایک پمپئو٫ وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا٫ طی یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که آمریکا مشغول بررسی فیلتر تیک‌تاک و دیگر رسانه‌های اجتماعی چینی است.

مایک پمپئو در روز دوشنبه در طی یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه فاکس‌نیوز گفت: اپلیکیشن تیک‌تاک اطلاعات کاربران خود را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد.چین این اتهام را رد می‌کند.

وی در خلال این گفتگو تأکید کرد:قصد ندارم که قبل از رییس جمهور اعلام کنم٫ اما باید بگویم که ما در حال بررسی فیلتر تیک‌تاک هستیم.

از نظر نمایندگان کنگره آمریكا٫ استفاده تیک‌تاک از داده‌های كاربران یک مسأاه امنیتی است. طبق بیانات نمایندگان کنگره آمریکا٫ شركت‌های چینی بر اساس قوانین کشورشان ملزم به «پشتیبانی و همکاری در كارهای اطلاعاتی تحت نظارت حزب كمونیست چین» هستند. بر همین اساس تیک‌تاک هم از این قاعده مسنثنی نیست و مجبور به همکاری با دولت چین است.

مایک پمپئو در بخش دیگری ازمصاحبه تلویزیونی خود به شهروندادن آمریکایی توصیه کرد تا اصلاع ثانوی در استفاده از این اپلیکیشن جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی در پاسخی طعنه‌آمیز به مجاز بودن بارگیری تیک‌تاک توسط مردم گفت: «بله، اگر می‌خواهید اطلاعات شخصی خودتان را در اختیار حزب کمونیسم چین قرار دهید، این کار را انجام دهید».

صاحبان اپلیکیشن تیک‌تاک تاکنون این اتهام آمریکا را رد کرده است. روز سه‌شنبه مسئولان این شبکه  اعلام کردند که هرگز داده‌های كاربران را به دولت چین نداده‌‌اند. این مسئولان گفته‌اند: «ما از تلاش برای بهبود بخشیدن و ایمن ساختن فضا برای استفاده کاربران، اولویت بالاتری نداریم. ما هیچ وقت داده‌های کاربر را به دولت چین ارائه نکرده‌ایم. در صورت درخواست دولت چین مبنی بر در اختیار قرار دادن اطلاعات٫ این کار را نخواهیم کرد.»

مصاحبه تلویزیون مایک پمپئو در حال پخش شد که میان چین و آمریکا بر سر مسائل مربوط به برخورد با کرونا تنش زیادی وجود دارد. تصویب قانون امنیت ملی در هنگ‌کنگ . ادامه یافتن جنگ تجاری با پیشینه نزدیک به دویال از دیگر مسائلی است که به این تنش‌ها دامن زده‌اند.

هند از دیگر کشورهایی است که فیلتر تیک‌تاک و ۵۸ اپلیکیشن دیگر چینی را در دستور کار خود قرار داده است. دلیل این اقدام از سوی هند درگیری‌های مرزی با چین اعلام شد.

روز دوشنبه اعلام شد که بعد از تصویب قانون امنیتی در هنگ‌کنگ٫ تیک‌تاک از بازار هنگ‌کنگ خارج خواهد شد.

در رابطه با فضای مجازی بیشتر بخوانید:

منبع خبر: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز