کشف و ضبط ۴ تن ماری جوانا قاچاقی در مرز کانادا و امریکا

Submitted on جمعه, 07/03/2020 - 00:36

مقامات امریکایی از کشف و ضبط یکی بزرگترین محموله‌های قاچاق ماریجوانا به امریکا با وزنی بالغ بر چهار تن خبر دادند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بنابر تخمین اداره گمرک و حفاظت فیزیکی امریکا این محموله بالغ بر ۴/۳ تن وزن و بیش از ۲۰ میلیون دلار امریکا ( ۲۷/۳ میلیون دلار کانادا) ارزش مالی داشته باشد.

این محموله در ۲۵ ژوئن در مرز پل صلح بین نیاگارا، انتاریو، بوفالو و نیویورک و هنگام ورود به خاک امریکا شناسایی و ضبط شد.

اسناد این کامیون نشان می‌دهد که کانتینر حمل می‌کنند اما بازرسان موفق به شناسایی ۵۵ جعبه چوبی که در آنها ماری‌جوانا جاسازی شده بود شدند.

در همین رابطه بک مرد ۲۶ ساله هندی تبار که البته به گفته مقامات امریکایی اقامت دائم کانادا را دارد در رابطه با قاچاق ماریجوانا به خاک امریکا متهم است و بازداشت شد.

این سومین بار است که در ماه ژوئن یک محموله هنگام عبور از پل صلح توقیف می شود.

به گفته مقامات مرزی کانادا پیش از این در ۱۳ ژوئن نیز یک محموله که ظاهرا کود پیت ماس حمل می‌کرد در  ۵۸ جعبه بیش از ۱/۵ تن ماریجوانا جاسازی کرده بود و در ۵ ژوئن نیز یک کامیون با محموله بالغ بر ۸۰۰ کیلوگرم ماری جوانا قصد ورود به خاک امریکا را داشت.

به گفته گمرک و گشت مرزی امریکا ماه مارس امسال نیز با وجود مسدود بودند مرز امریکا کانادا قاچاق موارد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به مراتب بیشتر بوده است.

گفتنی است مصرف تفریحی و درمانی مارجوانا از اکتبر ۲۰۱۷ در کانادا آزاد شد اما با توجه به عیرقانونی بودن مصرف این ماده در امریکا اغلب قاچاقچیان اقدام به قاچاق ماریجوانا از این مرز به امریکا می‌کنند.

کشف محموله یکصد و بیست کیلوگرمی کوکائین در مرز آمریکا و کانادا

خبرهای کوتا از کانادا / از انهدام شبکه قاچاق در مونترال تا قتل در می‌سی‌ساگا

منبع خبر: سی.تی.وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز