کمک هزینه کبک برای تعویض سیستم‌های گرمایشی نفتی قدیمی

Submitted on Mon, 11/28/2022 - 12:45

کمک هزینه کبک برای تعویض سیستم‌های گرمایشی نفتی قدیمی

دولت کبک محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHGs) و سایر آلاینده‌های جوی را در اولویت خود قرار داده است. از نظر متخصصین این استان، سیستم‌های گرمایشی نفتی که با سوخت مازوت کار می‌کنند، یک از عوامل اصلی انتشار دهنده گاز CO2 هستند.

برای عملی ساختن این هدف، از تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، نصب این دستگاه‌ها در خانه‌های جدید ممنوع شده و از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳، دیگر امکان تعویض آن‌ها با سیستمی از همان نوع وجود نخواهد داشت. شهر مونترال تا سال ۲۰۳۰ استفاده از آن‌ها را به طور کامل ممنوع خواهد کرد.

در این شرایط و با توجه به این که در حال حاضر قیمت نفت همچنان در حال افزایش است، اگر سیستم گرمایش نفتی شما فرسوده شود، باید به طور جدی به فکر تعویض آن باشید.

محبوب‌ترین گزینه، استفاده از انرژی الکتریکی بوده و دلیلی این برتری نیز قابل درک است؛ نرخ هزینه این قالب از انرژی نسبتاً به صرفه است، در کبک تولید می‌شود و قابل تجدید می‌باشد.

نصب یک کوره الکتریکی مربوط به سیستم گرمایشی، کاربردی و ایمن خواهد بود. عملکرد آن بی سر و صدا است و به تعمیر و نگهداری احتیاجی ندارد. در مورد تعویض سیستم مرکزی نیز تنها لازم است که به سادگی کوره و مخزن را بلند کرده، مجاری تهویه آن را تمیز کنید و به فکر نصب یک کوره الکتریکی جدید باشید.

گزینه دوم نصب پنل بخاری‌های برقی در تمام اتاق‌های خانه است. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود تا دمای هر اتاق را جداگانه تنظیم کنید. این پنل‌ها را می‌توان با کمک ترموستات‌های قابل برنامه ریزی کنترل کرد تا دما را با توجه به فعالیت‌هایی که در آنجا انجام می‌شود تعدیل کرده و در نتیجه هزینه‌های سیستم گرمایش را کاهش داد.

قبل از انتخاب یکی از این گزینه‌ها، لازم است که پتانسل ورودی برق خانه را بررسی کنید. در صورت لزوم پتانسیل برق خانه باید افزایش پیدا کند.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که شبکه توزیع گاز طبیعی در آن وجود دارد، می‌توانید این گزینه را در نظر بگیرید. در این روش از انرژی فسیلی استفاده می‌شود و این عامل انرژی نیز غیر قابل تجدید است، اما ۳۰٪ کمتر از سوخت مازوت CO2 منتشر می‌کند.

در مورد تعویض سیستم مرکزی نیز تنها لازم است که به سادگی کوره نفت و مخزن را برداشته، مجاری تهویه را تمیز کرده و کوره گازی جدید را در به جای آن نصب کنید.

افزایش نرخ تورم در پی تلاش کانادا برای به صفر رساندن گازهای‌ گلخانه‌ای

نگاهی به حقوق مالک و مستاجر در رابطه با تامین گرمای منازل استیجاری کبک

برای ترویج طرح تعویض سیستم‌های گرمایشی و انرژی‌های مورد استفاده، دولت کبک طرح گرمایش سبز را برای کمک به صاحبخانه‌های کبکی راه اندازی کرده است.

نکته

افزایش نرخ تورم در پی تلاش کانادا برای به صفر رساندن گازهای‌ گلخانه‌ای

سیستم گرمایش نفتی در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گرفته، اما دیگر زمان خداحافظی با آن فرا رسیده است. رعایت استانداردهای جدید زیست محیطی ایجاب می‌کند تا در کوتاه مدت یا میان مدت این سیستم‌ها را تعویض کنیم. شاید الان بهترین زمان ممکن باشد.

در تابستان، تکنسین‌های گرمایشی مشغله کمتری دارند، پس می‌توانید از همین الان از آن‌ها وقت بگیرید. منتظر خراب شدن سیستم گرمایشی در اواسط زمستان نمانید.

منبع: journaldemontreal

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز