کمبود پرسنل مراقبت‌‌های درمانی در پی اجباری شدن واکسن

Submitted on س., 10/12/2021 - 04:34

همچنان که قوانین استانی، تزریق واکسن کووید 19 را اجباری کرده است، کانادا خود را برای بدترین کمبود و تعلیق پرسنل بخش مراقبت‌های درمانی آماده می‌کند.


برای بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان، کمبود پرسنل باعث وارد آمدن فشار مضاعفی به کارکنانی است که در دو سال گذشته در خط مقدم مقابله با پاندمی قرار داشته‌اند. عدم قطعیت ناشی از اجباری شدن واکسن، چالش‌های پیش رو در راه بهبود را بیشتر کرده است. 


شارلین استوارت، رئیس بخش مراقبت‌های بهداشتی SEIU در منطقۀ تورنتوی بزرگ، گفت که بیمارستان‌های انتاریو از اکنون تحت تأثیر تعلیق کارکنان قرار گرفته که منجر به تأخیر جراحی‌ها و اقدامات پزشکی می‌شود.


اتحادیه بین‌المللی کارکنان خدمات (SEIU) اتحادیه‌ای است که نمایندگی 60 هزار کارمند مراقبت‌های بهداشتی خط مقدم در انتاریو را به عهده دارد. استوارت گفت اکثر اعضای اتحادیه به طور کامل واکسینه شده‌اند، اما حتی درصد کمی از تعلیق کارکنان به دلیل عدم دریافت واکسن می‌تواند تأثیر زیادی بر کیفیت خدمات بیمارستان‌ها داشته باشد.


نخست وزیر جاستین ترودو سیاست جدید واکسن اجباری کانادا را اوایل این ماه اعلام کرد. این سیاست تمام کارکنان فدرال ملزم می‌کند که تا پایان اکتبر کاملاً در برابر کووید 19 خود را واکسینه کنند، هرچند بیمارستان‌ها جزو مکان‌های شغلی فدرال محسوب نمی‌شوند.  


تعلیق کارکنان در کانادا در حال حاضر آغاز شده است و مقامات استانی مجبور شده‌اند پیش از به وجود آمدن کمبودهای مورد انتظار کارکنان، طرح‌های احتمالی را برنامه‌ریزی کنند.


شبکه بهداشت دانشگاه [University Health Network] در ماه آگوست گفت که آنها با بیش از 900 کارمند از حداقل 16671 کارمندی که وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام نکرده و یا گفته‌اند که واکسینه نشده‌اند در مورد تعلیق تماس گرفته‌اند. در همین حال، یک بیمارستان در جنوب غربی انتاریو 57 کارمند را که در ابتدای اکتبر که در مقابل کووید 19 واکسینه نشده بودند را، تعلیق کرد، که 1.5 درصد از کارکنان آن را تشکیل می‌داد.


لوک ماتیو، رئیس گروه پرستاران کبک، به گلوبال نیوز گفت که این اتحادیه که حدود 56500 پرستار را در سراسر استان نمایندگی می‌کند، تصمیم گرفته است مجوز اعضایی را که به طور کامل در برابر کووید 19 واکسینه نشده‌اند تا زمان دریافت واکسن تعلیق کند. 


وی گفت که اجباری شدن واکسن بر گروهی متشکل از 4338 پرستار که از حفاظت کافی در برابر بیماری برخوردار نیستند تأثیر می‌گذارد، از این میان 2807 پرستار واکسینه نشده‌اند و 1541 پرستار حداقل یک دوز را دریافت کرده‌اند. گروهی دیگر از 5716 پرستار نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت زیرا اطلاعات ارائه شده توسط آنها با اطلاعات وزارت بهداشت کانادا مطابقت ندارد.


در بریتیش کلمبیا، همه کارکنان مراقبت های بهداشتی باید تا 26 اکتبر کاملاً در برابر کووید 19 واکسینه شوند و یا از مقامات بهداشتی استانی گواهی پزشکی مبنی برد معافیت از زدن واکسن دریافت کنند. کسانی که این کار را انجام ندهند با مرخصی بدون حقوق و بیکاری احتمالی روبرو نخواهند شد.


در حالی که استان‌ها از این روش پیروی می‌کنند، برخی از آنها مشوق‌هایی را برای واکسیناسیون بیشتر افراد ارائه می‌دهند.


کبک تا 18000 دلار پاداش برای رفع کمبود پرسنل 4300 پرستار تمام وقت ارائه می‌دهد. در همین حال، مردم آلبرتا تشویق شده‌اند تا در ازای دریافت کارت اعتباری 100 دلاری در وب سایت واکسن دولت، وقت قبلی دریافت واکسن کووید 19 را دریافت کنند. 


دانیل لاریوی،  نایب رئیس اتحادیۀ پرستاران آلبرتا، در مورد کمبود پرستار در سراسر استان ابراز نگرانی کرد و گفت که پاندمی مشکلی را «تشدید» کرد که قبلاً وجود داشت.


وی گفت: «ما سالها در آلبرتا و در سراسر کشور کمبود پرستار داشتیم و این امر آن را بیش از پیش تشدید می‌کند. 

    

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز