کلاهبرداری در دریافت کمک مالی از دولت، پرداخت‌ها را عقب انداخت

Submitted on چ., 08/05/2020 - 01:22
پرداخت کمک مالی ۲ هزار دلاری به برخی از افراد به تعویق افتاده زیرا اشخاص نامشخصی توانسته‌اند بجای آنها از دولت پول بگیرند! "تامارا کاتر" که یک مدیر موسیقی‌ست و سه ماه پیاپی کمک اضطراری دو هزار دلاری دریافت کرده نمی‌داند که چگونه شخصی توانسته بجای او در برنامه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده و پول بگیرد و بدین ترتیب تامارا اکنون هفت هفته بدون پول مانده است!
یک نفر بجای او بیمه بیکاری بعلت کرونا و بابت اخراج شدن از "والمارت" دریافت می‌کند، در حالیکه تامارا هرگز در والمارت کار نکرده و اداره مالیات به این نتیجه رسیده که تامارا سعی در تقلب داشته تا از دو منبع پول دولتی دریافت نماید.

Sarafi Arz Taheri Exchange Toronto Canada
insurance بیمه

 
تعویق برخی پرداخت‌ها بعلت کلاهبرداری در دریافت کمک مالی دولت کانادا
تاکنون او دو ماه از پرداخت ۲ هزار دلاری کمک اضطراری کانادا را از دست داده و مجبور شده برای پرداخت اجاره‌اش از دوستانش پول قرض کند و گفت: "شغلی مانند موسیقی طی دو یا چند هفته پس از بازگشایی راه نمی‌افتد تا پولی به من برساند، من به آن مزایا برای زنده ماندن نیاز دارم".
کاتر تنها نیست. حداقل ۷۰۰ گزارش از کلاهبرداری‌های متنوع اکنون در اداره مالیات کانادا ثبت شده است. بیش از نیمی از این گزارش‌ها از کبک، ۱۷۲ مورد دیگر از انتاریو و ۵۲ گزارش نیز از بریتیش کلمبیا بوده‌اند. این کمک‌های اضطراری قرار بود فقط چهار ماه طول بکشد اما برای دو ماه دیگر تمدید شده است.
این کلاهبرداری به این معنی نیست که کاتر و دیگران پول خود را از دست داده‌اند - آژانس درآمد کانادا خاطرنشان کرده است که افراد واجد شرایط کرب بازپرداختهای پرداخت نشده را دریافت می‌کنند - اما این بدان معنی است که پرداخت‌ها تا زمان اتمام تحقیقات و تایید هویت افراد معلق می‌ماند.
 
راه‌حل سریع وجود ندارد
كاتر گفت حتی نماینده مجلس منطقه‌اش نیز نتوانست به او کمکی کند، حتی تایید هویت و تشخیص کلاهبرداری و آغاز و پیشرفت تحقیقات نیز نمی‌تواند پرداخت را دوباره برقرار کند.
در یک مورد دیگر، یک کلاهبردار حساب کاربری و اطلاعات "نیکول هوپر" را هک کرد و به بانکی در اتاوا تغییر داد، نیکول، مادر پنج کودک در نیوبرانزویک می‌گوید از بهار پرداختش قطع شده و ادامه داد: بسیاری از مردم بدون آن پول نمی‌توانند زنده بمانند، من شخصی بسیار مغرور هستم و نمی‌خواهم از دیگران کمک بگیرم ، اما لازم است که ابتدا به فکر فرزندانم باشم". هوپر می‌گوید خوش‌شانس بوده که تاکنون پس‌انداز و حمایت مادر و همسر سابقش به کمک او آمده‌اند.
اداره مالیات کانادا می‌گوید کلاهبرداری و سرقت هویت در اولویت ما قرار دارد و در بیانیه‌اش گفته: "ما می‌دانیم كه متقاضیان مشتاقانه منتظر پرداخت بعدی خود هستند و چقدر مهم است كه وضعیت {بد} آنها به موقع برطرف شود".

کلاهبرداری‌ها چگونه رخ داده‌اند؟
كاتر و هوپر نمی‌دانند كه چگونه کلاهبرداران اطلاعات شخصی خود را بدست آوردند. مرکز ضد تقلب کانادا می‌گوید که این کار معمولاً از طریق کلاهبرداری فیشینگ یا نقض داده‌ها بدست می‌آید. اگر فکر می‌کنید قربانی کلاهبرداری هویت در ارتباط با هر برنامه کمک مالی کانادا شده‌اید، مراتب را هرچه سریعتر به سرویس پلیس محلی خود گزارش دهید.

منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز