خیزش سراسری؛ مأموران شب‌هنگام به مردم معترض در بوکان، کامیاران، اندیمشک و تهران شلیک کردند

Submitted on چ., 11/23/2022 - 06:40

اعترضات شب گذشته در تهران در مشیریه پررنگ‌تر از سایر مناطق بود و مردم در این محله شعارهای تندی به ویژه علیه رهبر جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران سر دادند. پاسخ مأموران امنیتی جمهوری اسلامی در این محله به سوی مردم معترض طبق معمول روزهای اخیر، شلیک گلوله و گاز اشک‌آور بود.

حضور مردم شهرک مشیریه در خیابان‌ها تهران - سه‌شنبه ۱ آذر#مهسا_امینی #اعتصابات_سراسری pic.twitter.com/Excfd8mG8d

در شهرک اکباتان واقع در غرب تهران نیز صدای انفجار و تیراندازی پلیس در میانه اعتراضات مردمی به گوش رسید.

دیشب در اندیمشک مأموران لباس‌شخصی به سوی شرکت‌کنندگان در تجمعات اعتراضی تیراندازی مستقیم کردند. در حالی که در آسمان اندیمشک دود آتش دیده می‌شد، صدای تیراندازی شدید و انفجار نیز به گوش می‌رسید.

اندیمشکتروریستا آزادانه تو کشور با اسلحه جنگی میگردند و آدم میکشند!سه شنبه ۱ آذر #اعتصابات_سراسری #IranRevoIution #جوانرود pic.twitter.com/n9kkUBC4Hu

شهرهای کردستان نیز شامگاه گذشته دستخوش ناآرامی و یورش نیروهای امنیتی بود. در بوکان، گروهی از نیروهای بسیج و لباس‌شخصی‌ها با فریاد «حیدر، حیدر» به محله‌های مسکونی حمله و به سوی خانه‌ها تیراندازی کردند.

نظیر این اعتراضات در شهرهای دیگر از جمله مشهد و زاهدان نیز گزارش شده است. به گزارش کانال تلگرامی سحام‌نیوز، شهروند ۳۰ ساله‌ای به نام امیرجواد اسعدزاده در هنگام نوشتن شعار روی دیوار در مشهد به دست مأموران بازداشت شده و پس از شکنجه و کتک خوردن شدید، بامداد یکشنبه ۲۹ آبان در بیمارستان جواد الائمه درگذشت.

تیراندازی در موچش کامیاران به زخمی شدن دست کم یک شهروند ۱۵ ساله به نام رضا کاظمی انجامید. گفته می‌شود که این نوجوان به دست نیروهای سپاه زخمی و به بیمارستان منتقل شده، اما حال او وخیم است.

روز گذشته ویدیویی نیز از زخمی شدن یک نوجوان دیگر در محلات در شبکه‌های اجتماعی همرسان شد. گزارش دیگری نیز از دختر جوانی به نام غزل رنجکش در بندرعباس منتشر شده که می‌گوید مأموران از فاصله خیلی نزدیک به صورتش گلوله ساچمه‌ای شلیک کردند و او بر اثر این تیراندازی یک چشمش را از دست داده است.

نیویورک تایمز در گزارشی از «صدها» معترضی نوشته که در جریان سرکوب اعتراضات ایران از فاصله نزدیک هدف قرار گرفته‌اند و چشمان بعضی از آنها بر اثر اصابت گلوله‌های فلزی و پلاستیکی نابینا شده است.

پارسا قبادی ۱۸ ساله شامگاه دوشنبه ۳۰ آبان در کرمانشاه از ناحیه چشم مورد اصابت گولله ساچمه‌ای قرار گرفت و هر دوچشم تخلیه شده و بیناییش را از دست داد.وی اهل روستای شاهینی از توابع کامیاران است.#IranRevolution2022#ژینا_امینی pic.twitter.com/haZVXGJdpk

گفته می‌شود که نیروهای موسوم به نخسا یا «نیروهای خودمختار سپاه اسلام» که وابسته به سپاه پاسداران هستند در تیراندازی‌های روز گذشته در شهرهای مختلف و به ویژه در شهرهای کردنشین دست داشته‌اند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو کردستان روز گذشته با انتشار ویدیویی از حضور نیروهای حمله نظامی سپاه نبی اکرم کرمانشاه در حمله به شهروندان در جوانرود خبر داد. این نیروها با فریاد الله اکبر و رگبار سنگین سلاح‌های جنگی به این شهر حمله کردند.

تصویری که هم اکنون بدست هه‌نگاو رسیده؛حمله نظامی سپاه نبی اکرم کرمانشاه به جوانرود. نیروهای سپاه با الله اکبر گفتن و رگبار سنگین سلاح‌های جنگی قصد پاکسازی شهر جوانرود را دارند.1#IranRevolution2022#ژینا_امینی pic.twitter.com/gZ7Dryz1TJ

این سازمان شمار کشته‌شدگان در شهرهای کردستان تنها در هفته گذشته را ۴۲ نفر ذکر کرده است. 

همچنین تصاویر همرسان شده حاکی از کاربرد فشنگ‌های جنگی کالیبر بالا و احتمالا دوشکا در حمله خونبار روزهای گذشته مأموران به شهرهای جوانرود و مهاباد است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز