خطوط هوایی امن در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند

Submitted on جمعه, 01/15/2021 - 12:51

بار دیگر خطوط هوایی کانتاس «Qantas» صدرنشین لیست خطوط هوایی امن در دنیا شد. این خطوط هوایی که معروف به «کانگورو پرنده» است، توسط کشور استرالیا تولید شده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، رتبه بندی خطوط هواپیمایی هر ساله از طرف «airline rating.com» صورت می‌گیرد. آن‌ها لیستی از بهترین خطوط هواپیمایی بررسی شده را انتخاب می‌کنند. در این بررسی مسائلی همچون: «مدیران و کارکنان هواپیمایی، سوانح هواپیمایی، حسابرسی دولتی، حوادث در حین سفر، آموزش خلبانان، سن ناوگان هوایی و مسائل فرهنگی را بررسی می‌کنند».

طبق اعلام شرکت ریتینگ خطوط هوایی شرکت هواپیمایی قدیمی کانتاس با حدود ۱۰۰ سال سابقه خدمت، رکورد دار پرواز امن و با کیفیت به عنوان بهترین خطوط هواپیمایی دنیاست.

سردبیر ریتینگ خطوط هواپیمایی «جفری توماس» اعلام کرد: «خطوط هواپیمایی کانتاس استرالیا طبق بررسی انجمن استانداردهای بریتانیا، به عنوان با تجربه‌ترین و بهترین خطوط هواپیمای دنیا شناخته شده است».

دومین رکورددار خطور هوایی جهان شرکت هواپیمایی قط و سومین آن‌ متعلق به شرکت هواپیمایی نیوزلند است. شرکت هواپیمایی سنگاپور چهارم و امارات پنجم می‌باشد.

به گفته جفری توماس، این خطوط از نظر امنیت، ابداع، و بکارگیری ناوگان هواپیمایی جدید، مقام اول را دارند و در صنعت هواپیمایی نقش برجسته‌ای دارند.

فاصله کیفیتی میان این چند شرکت بسیار کم است و از نظر استانداردهای پروازی بسیار نزدیک به هم هستند.

زدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی و محافظت از کارکنان بخش هواپیمایی، اصلاح و تغییر مواد غذایی، دادن بسته ضدعفونی شخصی به مسافران، ضدعفونی کامل داخل هواپیما، حفظ فاصله ایمنی و بهداشتی در صندلی‌های هواپیما همگی جزو قوانین جدید کرونایی در قوانین پرواز بود که تمامی این شرکت‌‌های هواپیمایی این قوانین را به خوبی رعایت کرده بودند.

جالب است بدانید رقم سوانح هوایی در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ درصد کاهش داشته ولی تعداد کشته شدگان سوانح هوایی در این سال ۲۹۹ نفر بوده است.

در سال گذشته چهل سانحه هوایی در دنیا گزارش شد که در این میان پنج سانحه وخیم و مهلک گزارش شد متاسفانه ۲۹۹ نفر جان خود را از دست دادند.

اما در سال قبل یعنی ۲۰۱۹ تعداد سوانح هوایی ۸۶ عدد بود که هشت سانحه مهلک داشت و تعداد کشته شدگان ۲۵۷ نفر گزارش شد.

بزرگترین رقم کشته شدگان سوانح هوایی سال ۲۰۲۰ هواپیمای اوکراینی بود که تمامی ۱۷۶ نفر سرنشین آن جان باختند. و دومین سانحه مربوط به خطوط هوایی پاکستان با ۹۸ نفر کشته است.

منبع: تابناک باتو

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز