خانوادۀ سسیل کولر که در ایران زندانی است نسبت به سرنوشت وی ابراز نگرانی کرد

Submitted on ی., 11/20/2022 - 09:05

با این حال، آقای کولر تصریح کرده است که منافع دولت ایران ایجاب می کند که سسیل کشته نشود و قطعاً در قیاس با رفتارهای غیرانسانی که با زندانیان ایرانی صورت می‌گیرد، رفتار مقامات جمهوری اسلامی با سسیل کولر باید از جهت مادّی بهتر باشد.

با این حال، خانوادۀ سسیل کولر هیچ تماسی از زمان دستگیری‌ وی با او نداشته و شهروند فرانسوی زندانی در ایران حتی از ملاقات کنسولی نیز برخوردار نبوده است. خانواده سسیل کولر به همین خاطر نسبت به وضعیت روحی وی در ایران ابراز نگرانی کرده است.  

سسیل کولر که سی و هشت سال سن  دارد دبیر ادبیات و عضو سندیکای معلمان "نیروی کارگری" فرانسه است که به همراه ژاک پاری در جریان یک سفر تفریحی‌ به ایران دستگیر شدند. سازمان بین‌المللی کار خواستار آزادی فوری خانم کولر شده تا وی بتواند از کمک‌های کنسولی بهره‌مند شود.

در اکتبر گذشته حکومت ایران اعتراف اجباری خانم سسیل کولر را از تلویزیون دولتی این کشور پخش کرد و طی آن خانم کولر "اعتراف" نمود که برای سرویس‌های امنیتی فرانسه کار می کند. در واکنش، دولت فرانسه اقدام تهران را "نمایشی ننگین" خواند و برای اولین بار از شهروندان زندانی خود در ایران به عنوان "گروگان‌های دولتی" یاد کرد. در نوامبر گذشته وزارت امور خارجۀ فرانسه از کلیه شهروندان خود در ایران خواست که فوراً این کشور را ترک کنند، زیرا، با خطر دستگیری‌ها و اتهامات خودسرانه روبرو هستند. سسیل کولر که فارغ التحصیل ادبیات از دانشسرای عالی فرانسه است، آموزگار همین رشته در دبیرستانی در منطقۀ "ایولین" است و به عنوان سندیکالیست، مسئول ارتباطات بین المللی در سندیکای "نیروی کارگری" فرانسه است. قرار است سه شنبه بیست و دوم نوامبر یک کمیتۀ دفاع از او با حضور همکارانش تشکیل بشود. سخنگویی این کمیته را خواهر خانم کولر برعهده خواهد داشت.      

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز