کانادا پسران مغرور را به لیست گروه های تروریستی اضافه کرد

Submitted on جمعه, 02/05/2021 - 01:34

دولت فدرال ۱۳ گروه افراطی جدید، از جمله گروه افراطی آمریکایی پسران مغرور ، را به فهرست نهادهای تروریستی افزود.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بر همین اساس کانادا دارایی های آنها را مسدود کرده و افراد وابسته به آن‌ها را در معرض مجازات‌های کیفری قرار خواهد داد.

این اقدام کانادا گامی مهم در جهت مبارزه با افراط گرایی با انگیزه ایدئولوژیک در کانادا است و مقامات اظهار داشتند که کانادا اولین کشوری است که تصمیم گرفت «پسران مغرور» را در لیست گروه های تروریستی قرار دهد.

گفتنی است گروه پسران مغرور یک گروه راست گرای افراطی و از طرفداران سرسخت ترامپ است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون دست به ایجاد خشونت‌های سیاسی در آمریکا زده است.

اعضای این گروه در ایالت‌های مختلف آمریکا زیرشاخه تشکیل داده‌اند و در حادثه حمله به کنگره آمریکا نیز حضوری پررنگ داشتند.

بنیانگذار این گروه فردی به نام «گاوین مَک اینِس» است که اکنون در آمریکا زندگی می‌کند.

وزیر امنیت عمومی کشور کانادا، بیل بلیر، با اعلام این خبر، افزود: «نقش کلیدی گروه پسران مفتخر در حمله روز ۶ زانویه به کنگره آمریکا در تصمیم کانادا برای تروریستی شناختن این گروه تاثیر داشته است».

گوین مک‌اینز، یکی از بنیان‌گذاران مجموعه رسانه‌ای وایس که شهروند کاناداست در سال ۲۰۱۶ به تاسیس پسران مغرور کمک کرد. نشریه وایس سعی کرده است در چهار سال گذشته موضعش را از گروه پسران مغرور و مک اینز جدا کند.

اسم پسران مغرور در اولین مناظره تلویزیونی انتخابات آمریکا بین ترامپ و جو بایدن معروف شد. در قسمتی از مناظره دونالد ترامپ توسط بایدن برای محکوم کردن افراط گرایی و گروه‌های از این دست تحت فشار بود و در پاسخ به این گروه گفت: «پسران مغرور، کنار بایستید و آماده باشید».

برداشت اعضای پسران مغرور از سخنان دونالد ترامپ این بود که از آن‌ها خواسته است که خودشان را برای مبارزات آماده کنند. با این حال، ترامپ بعد از این، سعی کرد تا با نفی خشونت و نژادپرستی، خود را از این گروه جدا کند.

کانادا گروه پسران مغرور را یک هفته بعد از ابراز نگرانی وزارت امنیت داخلی آمریکا از احتمال «تروریسم داخلی» به لیست گروه های تروریستی اضافه کرد.

در روز ۳ فوریه، وزیر امنیت عمومی کانادا از «افزایش تهدیدها با ریشه ایدئولوژیک و افراط گرایانه» در کانادا ابراز نگرارنی کرد.

گروه «پسران مغرور» در کانادا هم شاخه دارد در حالی که پیش‌تر تصور می‌شد این گروه در این کشور متلاشی و متفرق شده است.

در جریان حمله به کنگره آمریکا در روز ۶ زانویه، دو نفر از این مهاجمان ملیت کانادایی داشتند که با وجود بسته بودن مرز بین کانادا و آمریکا خود را به واشنگتن رسانده بودند. در تصاویر این اتفاق نیز حداقل یک پرچم کانادا در دستان افراد مهاجم به چشم می خورد.

کانادا پیش از این نیز، دو گروه آمریکایی راست گرای افراطی دیگر، گروه «بیس» و جبهه اتموافن» را نیز در لیست گروه های تروریستی قرار داده بود.

کانادا در مجموع شش گروه نئونازی و معتقد به برتری سفید پوستان را در لیست تروریستی قرار داده بود. هیچ یک از این گروه ها، تا قبل از سال ۲۰۱۸، گروه تروریستی شناخته نمی‌شدند.

منبع: سی تی وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز