کانادا در میان ۵۰ مکان برتر پیشنهاد شده در دنیا برای گذران دوران بازنشستگی

Submitted on ی., 11/13/2022 - 13:48

کانادا در میان ۵۰ مکان برتر پیشنهاد شده در دنیا برای گذران دوران بازنشستگی

بر اساس گزارش یک وب سایت مسافرتی در اروپایی، کانادا به عنوان یکی از ۵۰ مکان برتر جهان برای گذراندن دوران بازنشستگی پیشنهاد و معرفی شد و رتبه بیست و دوم این فهرست قرار گرفت.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این فهرست اخیراً توسط سایت Enjoy Travel، سایت مقایسه نرخ اجاره خودروی در انگلستان، با در نظر گرفتن اولویت‌های مختلف برای بازنشستگان، از جمله کسانی که خودشان را برای بازنشستگی پیش از موعد آماده می‌کنند تهیه شده است.

رتبه بندی، Enjoy Travel با توجه به فاکتورهای مختلف از جمله هزینه زندگی، کیفیت زندگی، سهولت دریافت ویزا یا اجازه اقامت و هزینه مراکز سرگرمی، آب و هوای خوب، مراقبت‌های بهداشتی، مهمان نوازی و نبود مشکلاتی زبانی برای انگلیسی زبانان و … مورد بررسی قرار گرفته است.

کانادا به لطف آنچه که Enjoy Travel آن را دسترسی آسان به ویزا و اجازه اقامت و کیفیت بالای زندگی می‌نامد، در رتبه بیست و دوم این فهرست جهانی قرار گرفته است.

مهاجران تقریباً یک چهارم کل افرادی را تشکیل می‌دهند که در سال ۲۰۲۱ در کانادا زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که یک سوم جمعیت را در ۲۰ سال آینده تشکیل دهند.

کانادا از نظر جذب مهاجران در بین کشورهای گروه ۷ بالاترین رتبه را دارند اما هنوز در رابطه با مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی نه تنها در بین ۱۰ کشور بلکه در بین ۲۰ کشور نخست نیز نیست.

این گزارش بخصوص در مورد هزینه‌های مربوط به اجاره و غذا خوردن در رستوران‌ها هشدار داده و گفته است که قیمت هر دو آن‌ها در کانادا بالاتر از بسیاری از ۵۰ کشور مورد بررسی در این گزارش است.

طبق آخرین گزارش ملی اجاره از Rentals.ca، در ماه سپتامبر اجاره بهای مسکن سالانه ۱۵.۴ درصد افزایش یافته است و به طور متوسط  به ماهی ​​۲۰۴۳ دلار برای همه انواع خانه‌ها رسیده است.

بر اساس این گزارش، این بالاترین میزان افزایش سالانه اجاره‌بها در میانگین اجاره‌بها از آوریل ۲۰۱۹ تاکنون بوده است.

بنابر پیشنهاد این فهرست اسلونی بدلیل هزینه‌های پایین و کیفیت بالای زندگی، دسترسی آسان به ویزا و اجازه اقامت و زبان انگلیسی و همچنین تمیزی و ایمنی برترین گزینه برای گذران دوران بازنشستگی پیشنهاد شده است.

نکته جالب در این فهرست این است که همسایه جنوبی کانادا، یعنی ایالات متحده در آن دیده نمی‌شود.

به گفته تهیه کنندگان این فهرست کشورهایی در این حوزه موفق هستند که بتوانند ترکیبی از همه چیز را ارائه دهند، به عنوان مثال، اگر کشوری از نظر کیفیت زندگی در رتبه بالایی قرار دارد اما شانس یک بازنشسته برای دریافت ویزا آن نزدیک به صفر باشد، مقصد خوبی برای یک بازنشسته نیست.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز