کانادا در حال بررسی پرونده‌های بیشتری برای مهاجرت همسران است

Submitted on ش., 11/21/2020 - 01:24

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا «IRCC» در پی کاهش ورود مهاجران به کشور در طی مدت شیوع کووید۱۹ درصدد پردازش برنامه‌های بیشتری برای مهاجرت همسر به کانادا است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، کانادا پیش از شیوع کووید۱۹ آماده پذیرش ۷۰ هزار مهاجر جدید در گروه همسران، شرکا و فرزندان بود. طبق برنامه جدید ۲۰۲۱-۲۰۲۳ نیز تعداد مهاجرت سالانه ۸۰ هزار نفر بیش از برنامه‌های پیش بینی شده است.

بیشتر کسانی که تحت این گروه مورد استقبال قرار می‌گیرند، همسران، شوهران و شرکای شهروندان کانادایی و اقامت دائم هستند که از آن‌ها حمایت مالی می‌کنند.

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اواخر سپتامبر اعلام کرد که طی سپتامبر تا دسامبر ۲۰۲۰ بالغ بر ۶۰۰۰ پرونده همسران پذیرش می‌شود.

داده‌های جدید وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا نشان می‌دهد که تعداد برنامه های حمایت مالی همسر که توسط «IRCC» نهایی شده است، در سپتامبر ۲۰۲۰ در مقایسه با ژوئیه دو برابر شده است.

در ماه سپتامبر، «IRCC» تقریباً بیش از ۴۰۰۰ درخواست را نهایی كرد و در مورد آن‌ها تصمیم گرفت، در حالی كه در ژوئیه كمتر از ۲۰۰۰ مورد بوده است.

تعداد درخواست‌های داخلی نهایی نیز در ماه سپتامبر به تقریباً ۲۰۰۰ مورد رسید، در حالی که در ژوئیه نزدیک به ۱۲۰۰ مورد بوده است.

بیشتر این رشد مربوط به برنامه‌های خارج از کشور بود که نهایی شدند. این رقم در سپتامبر بیش از ۲۰۰۰ که در مقایسه با جولای نزدیک به ۸۰۰ بود.

با توجه به بیانیه وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در اواخر سپتامبر در مورد تسریع در رسیدگی به درخواست‌های همسر، پیش بینی می‌شود تعداد زیادی پرونده هنوز برای سال ۲۰۲۰ مانده است.

«IRCC» از شما می‌خواهد که دو درخواست همزمان بابت حمایت مالی همسر و اقامت دائم دهید. سپس ۳ مرحله ذیل را طی کنید:

مرحله ۱: بسته نرم افزار را از وب سایت «IRCC» بارگیری کنید.

مرحله ۲: هزینه های درخواست را در وب سایت «IRCC» پرداخت کنید (هزینه پردازش، حق اقامت دائم و بیومتریک).

مرحله ۳: برنامه نهایی خود را از طریق پست به «IRCC» ارسال کنید.

گفتنی است بنابر این گزارش شهروندان کانادایی و اقامت دائم واجد شرایط حمایت مالی از همسر ، شریک زندگی مشترک یا همسر خود هستند.

حامیان مالی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند، ثابت کنند به دلایلی غیر از معلولیت کمک اجتماعی دریافت نمی‌کنند و همچنین می‌توانند نیازهای اساسی شریک زندگی خود را برآورده کنند.

همسران باید به طور قانونی با شما ازدواج کرده و حداقل ۱۸ سال داشته باشند.

شرکای قانون عادی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند و ۱۲ ماه متوالی یا بیشتر با شما زندگی کرده باشند.

شرکای همسر باید حداقل ۱۸ سال داشته باشند، حداقل ۱۲ ماه متوالی با شما رابطه داشته باشند، در خارج از کانادا اقامت داشته باشند و مانع قانونی مانند کسانی که ازدواج همجنسگرایان در کشورشان مجاز نیست نداشته باشند.

منبع: سی آی سی نیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز