کاهش تقاضای پناهندگی به کشور آلمان/ افغانستان دوم و ایران پنجم در صف شدند

Submitted on جمعه, 01/15/2021 - 00:50

به گفته وزارت کشور آلمان، در سال ۲۰۲۰ میلادی شمار درخواست پناهندگی به آلمان ۳۱.۵ درصد کاهش داشته و به میزان ۷۶ هزار و ۶۱ مورد رسیده است.

طبق گزارش رسانه هدهد کانادا و به نقل از وزیر کشور آلمان هورست سیهوفر، تعداد متقاضیان جدید پناهندگی کاهش داشته و این تنها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا نبوده و سیاست مهاجرتی این کشور نیز سبب شده تا در این چهار سال اخیر تقاضای پناهندگی به این کشور سیر نزولی داشته باشد.

طبق گزارش وزارت کشور آلمان، بالاترین شمار درخواست جدید پناهندگی به آلمان را اتباع سوریه، افغانستان و عراق داشتند، حدود ۲ هزار و ۵۶۷ نفر از ایرانی‌ها در این فهرست قرار دارند علاوه بر تعداد گفته شده حدود ۲ هزار و ۸۷۸ نفر نیز درخواست پناهندگی داده‌اند که تابعیت مشخصی ندارند.

با این وجود وزارت کشور ۱۹ هزار و ۵۸۹ تقاضای پیگیری تقاضای پناهندگی دریافت کرده است.

در مجموع در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۴۵ هزار و ۷۱ درخواست جدید پناهندگی مجدد به اداره مهاجرت دولت فدرال آلمان ارائه شده است، این رقم در سال ۲۰۱۹  حدود ۲۱ درصد بیشتر بود. ۴۶ هزار و ۵۸۶ نفر از این تعداد پناهندگی رد شدند، ۳۶ هزار و ۱۵ نفر نیز درخواست پناهندگی خود را پس گرفتند و جریان پرونده آن‌ها مختومه شد، ۳۷ هزار و ۸۱۸ مهاجر قانونی پناهنده این کشور شدند، حدود ۱۹ هزار نفر مشمول حمایت‌های فرعی دولت آلمان قرار گرفتند، همچنین با اخراج فوری ۵ هزار و ۷۲ تن نیز موافقت نشد.

حمایت فرعی، حمایتی بین‌المللی برای پناهجویانی است که قوانین پناهندگی را به جا نمی‌آورند اما بر اساس دلایل جدی و ثابت شده‌ای تحت خطر در کشورشان می‌باشند.

منبع: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز