جمهوری اسلامی نیروهای نظامی جدید به مرز ایران و آذربایجان اعزام کرد

Submitted on ش., 10/09/2021 - 13:31

اشتری اضافه کرد: هیچ گونه مشکل امنیتی وجود ندارد و نیروهای پلیس در حال حراست از مرزهای کشور هستند.

او ادامه داد: «هیچ بن بستی نداریم و همه موانع برداشته شده و امیدوارم کشورها مسائل داخل خود را در داخل کشور خود حد و فصل کنند.»

همزمان فرمانده هنگ مرزی سردشت در آذربایجان غربی روز شنبه از برگزاری نمایشگاه ادوات نظامی در این شهرستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با عنوان " اقتدار و امنیت " برپا شده که در آن ۴۰ خودرو از انواع خودروهای زرهی و نفربر انتظامی به همراه ۳۰۰ نوع سلاح و ادوات نظامی از جمله  اجتماعی، انفرادی و اپتیکی در معرض دید عموم گذاشته شده است.

سرهنگ وحید قویدل افزود: این نمایشگاه با هدف آشنایی شهروندان با دستاوردهای دفاعی و نمایش اقتدار و توان رزمی نیروهای مسلح این شهرستان دایر شده است.

تنش میان ایران و جمهوری آذربایجان که با اعلام رزمایش ارتش ایران در کنار مرزهای میان دو کشور افزایش یافته بود، با اظهارات الهام علی‌اف و واکنش‌های تُند تهران زبانۀ بیشتر کشید و شماری از مسئولان ایرانی بویژه نمایندگان مجلس، تهدید به بازگرداندن نخجوان و قره باغ به ایران کرده و از باکو خواستند به «مادر خود، ایران» خیانت نکند.

دولت آذربایجان اتهامات جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر حضور نظامیان اسرائیلی در مرزهای آذربایجان با ایران تکذیب کرده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز