جهان: نتیجه آزمایش کووید ۱۹ رئیس‌جمهوری برزیل مثبت شد؛ ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا بار دیگر قرنطینه شد

Submitted on چ., 07/08/2020 - 01:10

 بازگشت قرنطینه به شهر ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا

شهر ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا، با بیش از ۵ میلیون شهروند، بار دیگر بدلیل افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ قرنطینه شد. تدابیر سختگیرانه به منظور مقابله با ویروس کرونا در شهر ملبورن به مدت ۶ هفته ادامه خواهد یافت.

 دست‌کم ۱۹۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹، طی ۲۴ ساعت اخیر، در این شهر شناسایی شده است. به گفته نخست‌وزیر ایالت ویکتوریا، این آمار می‌تواند افزایش یابد. این مقام ارشد محلی یادآور شد: با وجود اینکه شهروندان ملبورن با برقراری دوباره قرنطینه دچار مشکلاتی خواهند شد اما این اقدام ضروری می‌باشد.

نخست‌وزیر ایالت ویکتوریا، واقع در جنوب شرق استرالیا، تاکید کرد: هزاران و صدها هزار مورد مبتلا به کووید ۱۹ بطور بالقوه در این شهر وجود دارد.  

نتیجه آزمایش کووید ۱۹ رییس‌جمهوری برزیل مثبت اعلام شد

برزیل با حدود ۳ میلیون مبتلا به کووید ۱۹ و نزدیک به ۶۶ هزار مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به ویروس کرونا، دومین کشور جهان در جدول همه‌گیری کووید ۱۹ پس از ایالات متحده آمریکا است.

نتیجه آزمایش کووید، ژئیر بولسونارو، رییس‌جمهوری برزیل، مثبت اعلام شد. رییس‌جمهوری برزیل، پیش از این گفته بود: در انتظار نتیجه آزمایش کووید ۱۹ است. برخی از نزدیکان رییس‌جمهوری برزیل گفته‌ بودند علائمی مشابه با علائم ابتلا به کووید ۱۹ در ژئیر بولسونارو مشاهده شده است.

رییس‌جمهوری ۶۵ ساله برزیل که بارها بدلیل احتمال ابتلا به کووید ۱۹ مورد آزمایش قرار گرفته است، از جمله رهبران جهانی است که همه‌گیری ویروس کرونا را امری جدی تلقی نکرده بود.

بر اساس آمار رسمی، بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در برزیل به کووید ۱۹ مبتلا شدند.

رییس‌جمهوری برزیل، پس از انجام آزمایش‌های پزشکی در جمع تعدادی از هواداران خود، اعلام کرد که «ریه‌های» وی کاملا «پاک» بوده‌اند. اما بنا بر اعلام کاخ ریاست‌جمهوری برزیل، تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده برای رییس‌جمهوری در روز سه‌شنبه ۷ ژوئیه لغو شده است.

ویروس کرونا در هند می‌تازد

سرعت ابتلا به کووید ۱۹  و تعداد مرگ و میر ناشی از عوارض ابتلا به ویروس کرونا در کشور هند چنان افزایش یافته است که در جدول جهانی رده‌بندی کشورهای درگیر با ویروس کرونا، هند به ردیف سوم، پس از کشورهای ایالات متحده آمریکا و برزیل صعود کرده است.  

بیش از ۷۱۹ هزار مورد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور هند شناسایی شده است. بیش از ۲۲ هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹، طی ۲۴ ساعت اخیر،‌ در این کشور شناسایی شده است. شمار جانباختگان به بیش از ۲۰ هزار نفر افزایش یافت.

بریتانیا، کاهش محدودیت‌ها، نگرانی از افزایش مبتلایان به کووید ۱۹

تنها سه روز پس از بازگشایی تعدادی از کافه‌ها و بارها در بریتانیا، نتیجه مثبت آزمایش کووید ۱۹ از مشتری‌های تعدادی از این اماکن، برخی از این کافه‌ها و بارها را بار دیگر به تعطیلی کشاند. 

کافه‌ها، بارها و رستوران‌ها در بریتانیا از روز شنبه ۴ ژوئیه بازگشایی شده و با استقبال و ازدحام جمعیت روبرو شدند که همین امر رعایت مقررات بهداشتی و فاصله‌گذاری را با مشکل روبرو ساخت. 

طی شبانه روز اخیر، ۳۵۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در بریتانیا شناسایی شده است. بیش از ۴۴ هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ تاکنون جان خود را در این کشور از دست دادند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز