جام‌جهانی؛ سی‌ان‌ان: تهران، بازیکنان تیم ملی ایران را تهدید به شکنجه و زندان کرده است

Submitted on س., 11/29/2022 - 06:46

یک منبع مرتبط به امنیت بازی‌های جام‌جهانی در این مورد به سی‌ان‌ان گفته پس از اینکه اعضای تیم ملی ایران در بازی نخست در مقابل انگلستان از خواندن سرود ملی ابا ورزیدند، اعضای سپاه پاسداران با آنان دیدار کردند.

به گفته منبع، در این دیدار به آنان هشدار داده شد که اگر در بازی‌های بعدی، سرود ملی را نخوانند و یا به نوعی با اعتراض‌های ضد دولتی همراهی کنند، اعضای خانواده‌ی آنان را شکنجه و زندانی خواهند کرد.

ظاهرا پس از همین بازی، بازیکنان ایران در بازی دوم خود در جام جهانی در مقابل ولز که با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران تمام شد، پیش از بازی سرود ملی را خواندند.

این منبع که مسئولیت نظارت از نهادهای امنیتی ایران در جریان جام‌جهانی در قطر را به دوش دارد، همچنین گفته که ده‌ها عضو سپاه پاسداران ایران مسئولیت گرفته‌اند تا بازیکنانی را که اجازه ملاقات‌های خارج از تیم و دیدار با خارجی‌ها را ندارند، نظارت کنند.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده که شمار زیادی از اعضای امنیتی ایران درحال جمع‌آوری اطلاعات و نظارت بازیکنان هستند.

سرمربی ایران که گفته بود بازیکنان ایران حق اعتراض در چارچوب قوانین فیفا را دارند نیز گفته شده که به‌گونه جداگانه با اعضای سپا‌ه پاسداران دیدار کرده، اما از جزییات این دیدار اطلاعاتی در دست نیست.

قرار است ایران و آمریکا در آخرین بازی از گروه B امروز دوشنبه به یکدیگر روبه‌رو شوند. این بازی مهم، سرنوشت دو تیم برای صعود به مرحله بعدی جام‌جهانی و یا خارج شدن از جام را مشخص می‌کند.

ایران درحالی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را آغاز کرد که از چند هفته پیش، تظاهرات ضد دولتی پس از کشته شدن مهسا امینی، در چندین شهر ایران جریان دارد. گفته شده بود که حمایت یا عدم حمایت از این اعتراضات تا اندازه‌ای نیز در میان بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، دو دسته‌گی ایجاد کرده بود.

با این حال، ایران با ۳ امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد که با برد یا مساوی در مقابل آمریکا در صورت باخت ولز در مقابل انگلستان، می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز