هیچ مدرکی مبنی بر آسیب زا بودن تلفن همراه برای کودکان وجود ندارد

Submitted on ی., 11/27/2022 - 12:44

محققان دانشکده پزشکی استنفورد: هیچ مدرکی مبنی بر آسیب زا بودن تلفن همراه برای کودکان وجود ندارد

تحقیقات جدید دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد، هیچ گونه شواهد معناداری در رابطه با آسیب زا بودن تلفن همراه برای کودکان وجود ندارد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، محققان دانشکده پزشکی استنفورد با تحقیق بر روی بیش از ۲۵۰ کودک از خانواده‌های کم درآمد ساکن کالیفرنیای شمالی طی پنج سال دریافتند که داشتن تلفن شخصی تاثیری بر خلقیات کودکان نمی‌گذارد.

این محققان در این مطالعه که نتایج آن در مجله تخصصی رشد کودکان در تاریخ دوم سپتامبر منتشر شده، دریافته‌اند سنی که بچه‌ها اولین تلفن‌ شخصیشان را دریافت می‌کنند تأثیری معنی‌دار بر نمرات، عادات خواب یا علائم افسردگی آن‌ها ندارد.

ما در این تحقیق دریافتیم که بچه‌های شرکت‌کننده در این مطالعه چه تلفن همراه داشته باشند یا نه و زمانی که اولین تلفن همراه خود را دریافت می‌کنند، نظر می‌آید این وسیله ارتباط معنی‌داری با سلامتی و سازگاری آن‌ها نداشته باشد.

وی افزود:

بنابراین به نظر نمی‌رسد قانونی طلایی برای رسیدن کودک به کلاس هشتم یا یک سن خاص (برای داشتن تلفن همراه) وجود داشته باشد.

کودکان مورد بررسی این تحقق زمانی که مطالعه شروع شد، بین ۷ تا ۱۱ سال و زمانی که مطالعه به پایان رسید بین ۱۱ تا ۱۵ سال سن داشتند.

دریافت اولین تلفن همراه برای کودکان میانگین سنی ۱۱.۶ سال بود و میزان مالکیت تلفن آن‌ها بین ۱۰.۷ تا ۱۲.۵ سال افزایش یافت.

در آن دوره، نیمی از کودکانی که در این مطالعه ثبت نام کرده بودند، اولین تلفن‌های شخصیشان را دریافت کردند.

تقریباً همه این بچه‌ها در سن ۱۵ سالگی تلفن و ۹۹ درصد آن‌ها تلفن هوشمند داشتند.

هر کودک و یکی از والدینشان در ابتدای این مطالعه علاوه ارزیابی‌های سالانه یک ارزیابی اولیه اولیه را انجام دادند.

انجمن اطفال کانادا نیز این هفته دستورالعمل جدیدی در مورد مدت زمان استفاده کودکان نوپا و پیش دبستانی با نمایشگرها (تبلت و …) را منتشر کرد.

بر اساس این دستورالعمل برخلاف گذشته که سقف ثابتی برای استفاده کودکان دو تا پنج ساله از وسایلی که صفحه نمایش دارند توصیه می‌شد، دیگر هیچ محدودیتی وجود ندارد.

و البته همچنان می گوید که بچه‌های دو تا پنج ساله باید ترجیحا یک ساعت در روز «با وسایلی که صفحه نمایش دارند» کار کنند، اما برای استفاده‌های تعاملی از جمله برنامه‌های آموزشی و فیلم خانوادگی، این سقف برداشته شده است.

همچنین هنوز هم برای کودکان زیر دو سال به جز چت ویدیویی با خانواده اجازه استفاده از این وسایل را نمی‌دهد.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز