حسین دهقان اسرائیل را متهم به قتل محسن فخری زاده برای برانگیختن جنگ با ایران کرد

Submitted on جمعه, 11/27/2020 - 12:35

حسین دهقان سپس تهدید کرد که جمهوری اسلامی ایران انتقام سختی از اسرائیل خواهد گرفت. او گفت : "صهیونیست‌ها در واپسین روزهای عمر سیاسی متحد قمربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام عیار هستند."

حسین دهقان سپس تلویحاً گفت که جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد فعلاً خود را درگیر چنین طرحی بکند. او گفت : "شب دراز است و قلندر بیدار! همچون صاعقه بر سر قاتلان" محسن فخری زاده "فرود خواهیم آمد."

در پیامی جداگانه سرلشگر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و اسرائیل را عاملان ترور محسن فخری زاده خواند و گفت : "انتقامی سخت در انتظار آنها خواهد بود." محمد باقری افزود : "اطمینان می دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور از پای نخواهیم نشست."

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام محمود دعایی، نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که "سربازان گمنام امام زمان شناسایی" عاملان ترور محسن فخری زاده را آغاز کرده و انتقام خون او را "از مسببان و هادیان" این ترور خواهند گرفت.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران نیز در پیام تسلیت خود به مناسبت قتل محسن فخری زاده به عاملان و مسببان این ترور اشاره‌ای نکرد.

در سال ٢٠١٨ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جریان نمایش اسناد اتمی ایران که سازمان موساد از این کشور ربوده و به اسرائیل منتقل کرده بوده در برابر تصویر محسن فخری زاده ایستاد و گفت : "نام او را به خاطر بسپارید!" او مغز برنامۀ مخفی اتمی ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای معرفی کرده بود.

 

 

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز