هشدار سخنگوی وزارت بهداشت ایران: شیب نمودار ابتلا به ویروس کرونا در روزهای آینده صعودی خواهد بود؛ تعطیلی مدارس در تمامی کشور

Submitted on جمعه, 02/28/2020 - 13:15

به گزارش خبرگزاری ایرنا، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران، در یک پیام توئیتری، روز جمعه ۹ اسفند، تاکید کرد: شیب نمودار ابتلا به کرونا در روزهای آینده کماکان صعودی خواهد بود.

این مقام وزارت بهداشت، در این پیام، یک بار دیگر بر ضرورت در خانه ماندن، محدودیت تردد، کاهش مراودات و رفت و آمدها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، لغو هرگونه تجمع و اجتماع در سراسر کشور در کنار رعایت نکات بهداشت فردی، تنها راه‌های کنترل بیماری کووید ۱۹ در هفته‌های آتی خواهد بود.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران هم، عصر جمعه  ۹ اسفند، در یک رشته پیام توئیتری نوشت: در یکی دو هفته آینده شرایطی خواهیم داشت که همکاری و همیاری مردم در عمل به توصیه‌های مسئولین امر (درباره کرونا) بسیار ضروری و موثر خواهد بود.

مسافر ایرانی عامل ورود کرونا به نیوزیلند

در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، وزارت بهداشت نیوزیلند، جمعه  ۹ اسفند، از ورود نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در خاک این کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، آزمایش کرونای این مسافر ۶۰ ساله که از ایران بازگشته بود، مثبت بوده است.

منابع بهداشتی در کویت و بحرین هم روز جمعه  ۹ اسفند، از افزایش شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا خبر دادند.

تعلیق تمامی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ترک به سوی ایران

به گزارش خبرگزاری رسمی ترکیه، سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه، اعلام کرد: تمامی پروازهای این میان ایران و ترکیه تا اعلام بعدی به حال تعلیق درآمده است. این تصمیم در راستای اتخاذ تدابیر سختگیرانه در مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام شده است.

بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه، تنها هواپیماهای شرکت‌های مسافربری ایرانی که مسافر نداشته باشند، به منظور بازگرداندن مسافران ایرانی، اجازه ورود به خاک ترکیه، را خواهند داشت.

از آغاز شیوع ویروس کرونا، تاکنون ۲ هزار و ۸۶۷ نفر جان خود را در سراسر جهان از دست دادند. شمار مبتلایان در سراسر جهان بالغ بر ۸۸ هزار و ۷۳۱ نفر برآورد شده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز