هشدار آمریکا به چین: توسعه تسلیحات کره شمالی موجب افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه خواهد شد

Submitted on ش., 11/12/2022 - 08:23

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه با همتای چینی خود، شی جین‌پینگ در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ دیدار خواهد کرد و به وی در مورد پیامد‌های گسترش تسلیحات کره شمالی هشدار خواهد داد. 

در  این گزارش که روز شنبه ۱۲ نوامبر/۲۱ آبان‌ماه، منتشر شد به نقل از کاخ سفید آمده است: «ادامه تلاش‌های کره شمالی برای توسعه تسلیحات این کشور موجب افزایش حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در منطقه خواهد شد.»

در همین حال، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت که جو بایدن به همتای چینی خود هشدار خواهد داد که توسعه تسلیحات کره شمالی نه تنها برای آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، بلکه تهدیدی برای صلح و ثبات در کل منطقه است. 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه افزود: «مقامات جمهوری خلق چین به ایفای نقش سازنده در مهار کردن بدترین خواسته‌های کره شمالی علاقه‌مند هستند، اما این که آیا آن‌ها این کار را انتخاب می‌کنند یا نه، به خودشان بستگی دارد.»

آمریکا که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷، در مورد گسترش تسلیحات کره شمالی، بویژه توسعه آزمایش بمب هسته‌ای این کشور ابراز نگرانی کرده بود، تحریم‌های زیادی را تاکنون علیه پیونگ یانگ وضع کرده است. با این وجود، تلاش‌های واشنگتن هنوز نتوانسته است کره شمالی را از آزمایش‌های تسلیحات نظامی این کشور باز دارد.

هر چند چین و روسیه پس از آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سال ۲۰۱۷،  از تشدید تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه پیونگ یانگ حمایت کردند، اما پکن و مسکو در ماه مه سال جاری (۲۰۲۲)، مجازات و تحریم‌های پیشنهاد شده از سوی واشنگتن را وتو کردند.

با این وجود، آمریکا معتقد است که چین و روسیه می‌توانند با استفاده از اهرم فشاری که در اختیار دارند، کره شمالی را متقاعد کنند که به توسعه تسلیحات نظامی خود پایان دهد. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز