هشدار | آغاز بارش برف و باران شدید از فردا | کاهش ۱۵ درجه‌ای دما

Submitted on ی., 02/23/2020 - 13:32

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری یکشنبه ۴ اسفند در برخی مناطق شمال غرب، غرب و شمال شرق بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود. از بعدازظهر فردا ۵ اسفندبا ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور ابتدا در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و در جنوب بارش باران شروع و به تدریج به مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز کشیده می‌شود.

روز سه شنبه با تقویت این سامانه، گستره آن علاوه بر زاگرس مرکزی،‌ غرب و جنوب غرب،‌ مرکز،‌ دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق را نیز فرا می‌گیرد. چهارشنبه ۷ اسفند بارش در این مناطق ادامه دارد و روز پنجشنبه بارش پراکنده در شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و به تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش در دامنه های زاگرس مرکزی،‌ دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور سه‌شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه و در شمال شرق شدید پیش بینی می‌شود.

از بعدازظهر سه‌شنبه با توجه به جریانات شمالی، دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش یافته و با افزایش وزش باد، دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

خلیج‌فارس نیز از اواخر دوشنبه تا چهارشنبه مواج است. همچنین سه شنبه در شمال غرب و جنوب غرب و چهارشنبه در شرق، جنوب شرق و جنوب وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق جنوبی و شرق با گردوخاک همراه خواهد بود.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز