حکومت ایران با حملات گسترده‌اش از مهاباد تا اربیل می‌کوشد صدای اعتراض مردم را خاموش کند

Submitted on Mon, 11/21/2022 - 04:10

به گزارش سایت اطلاع رسانی "هه نگاو"، وابسته به فعالان حقوق بشر، حکومت اسلامی ایران جهت سرکوب اعتراض ها در مهاباد و دیگر شهرهای کردستان ایران نیروهای نظامی گسترده‌ای را به منطقه گسیل داشته است. در مهاباد مسئولان حکومتی شبکۀ برق سراسری را قطع کردند و تا سحرگاه روز دوشنبه صدای سلاح‌های خودکار در خیابان ها و کوچه های مهاباد طنین انداخت. به گزارش "هه‌نگاو" در شهرهای سقز، بوکان و مریوان علاوه بر سلاح های خودکار صدای چندین انفجار نیز شنیده شد.

همزمان با این حملات، جمهوری اسلامی دفاتر احزاب کرد ایرانی در کردستان عراق را بمباران کرد. حزب دموکرات کردستان ایران تأئید کرد که در نتیجۀ این بمباران یک تن از اعضای این حزب، به نام بهزاد، کشته شد. حزب کومله کردستان ایران نیز ضمن تأئید حملۀ موشکی و پهپادی رژیم ایران به دفاتر این حزب در کردستان عراق گفت که این حمله به هیچیک از اعضای حزب کومله آسیب نرساند.

در واکنش، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ضمن محکوم کردن حملات پهپادی و موشکی حکومت جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی شهر اربیل، آنها را اقدامی بی رویه و غیرقانونی و ناقض حاکمیت ملی، ثبات و امنیت عراق و خاورمیانه دانست و افزود که این "حملات کور تنها جان غیرنظامیان را به خطر می اندازد." اقلیم خودگردان کردستان عراق این حمله را به سپاه پاسداران نسبت داد و حزب دموکرات کردستان ایران آن را نشانۀ عجز و ناتوانی رژیم جمهوری اسلامی در خاموش کردن صدای معترضان در کردستان ایران دانست.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز