حفر بزرگ‌ترین تونل زیرزمینی در تورنتو

Submitted on س., 10/12/2021 - 04:34

کمپانی Metrolinx در حال آماده‌ سازی برای حفر بزرگ‌ترین تونل در تاریخ 67 سالۀ حمل و نقل سریع شهر تورنتو است: گسترش خط متروی جنجالی 7.8 کیلومتری اسکاربرو.


خط متروی اسکاربرو، خط شماره 2 متروی تورنتو را به سمت شرق و اسکاربرو با سه ایستگاه متروی زیر زمینی توسعه می‌دهد و جایگزین حمل و نقل ریلی زمینی اسکاربرو با 6 ایستگاه می‌شود


در حالی که بیشتر خطوط ترانزیتی تورنتو با تونل‌های دوقلو طراحی شده‌اند، توسعۀ خط اسکاربورو به سمت شرق و به سمت غرب تنها با یک تونل واحد با قطر 10.7 متری انجام می‌شود.


یک تونل به ارتفاع تیر خط انتقال تلفن خواهد بود و فضای کافی برای دو خط آهن زیرزمینی فراهم می‌کند. و ساخت چنین تونل عظیمی نیازمند دستگاه حفاری تونل [TBM] غول پیکر است.


چنین ماشینی که به طور خاص برای تورنتو ساخته شده است در حال حاضر توسط سازنده Herrenknecht آن سوی دنیا در شهر Schwanau آلمان آزمایش می‌شود، که یک شهر کوچک در امتداد رود راین است.


شرکت مترولینکس در ماه سپتامبر اعلام کرد که این ماشین غول پیکر مونتاژ شده است. آخرین به روزرسانی آنها نشان می‌دهد که این هیولا کاملاً مونتاژ شده، با یک برگ درخت افرا قرمز بر روی سر مته قرار داده شده است که مسیر خط را در زیر خیابان‌های اسکاربورو حفر می‌کند.


منبع عکس: Metrolinx




زمانی که آزمایش به پایان برسد، اجزای این دستگاه عظیم‌الجثه از هم جدا می‌شود و سفر طولانی خود را از اقانوس اطلس آغاز می‌کند و اوایل سال آینده وارد کانادا می‌شود و با کامیون به تورنتو حمل می‌شود.


پرسنل در حال حاضر در حال آماده سازی محل آغاز حفاری در نبش خیابان Sheppard  و جادۀ McCowan  هستند. ابعاد این محل که دستگاه حفاری در آن قرار خواهد گرفت، 80 متر طول، 30 متر عرض و 25 ارتفاع است.


منبع عکس: Metrolinx

 


زمانی که دستگاه در محل حفاری مستقر شود، در بهار سال آینده با سرعت حفر ده متر تونل در روز کار خود را آغاز خواهد کرد.   


منبع عکس: Metrolinx




در نهایت پس از حفر 8 کیلومتر تونل یک مکان دیگر در Midland و Eglinton حفر می‌شود و دستگاه حفاری تونل از آنجا بالا آورده می‌شود.

 

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز