گزارش ویدیوئی| آغاز ریل‌گذاری اقتصادی‌ترین محور ریلی ایران/ قرارگاه سازندگی خاتم پیشرو در اجرای پروژه شد

Submitted on س., 07/07/2020 - 01:07

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، وزارت راه و شهرسازی امروز ریل‌گذاری اقتصادی‌ترین محور ریلی ایران را آغاز کرد.راه آهن چابهار_زاهدان_ سرخس 1350 کیلومتر طول دارد و از سال 1389 شروع شده است و چابهار، قطب مکران را  به محور ریلی سراسری و بین المللی وصل می‌کند.

کارشناسان و اقتصاددانان تاکید می‌کنند ریل بال بندر است و تنها با ریل بندر اقتصادی و رقابتی می‌شود به ویژه بندری مثل چابهار که در طرح استراتژیک توسعه سواحل مکران ماموریت دارد یک تنه بار 80 میلیون ایرانی را تامین و دسترسی کشورهای آسیای میانه به آب‌های آزاد را تسهیل کند.

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: قطعه اول این محور ریلی حدفاصل چابهار تا زاهدان به طول 628 کیلومتر تا سال 1400 تحویل دولت می‌شود.

رهبر انقلاب با برداشت 300 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تسریع در این پروژه موافقت کردند و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: با آغاز ریل‌گذاری خاش ـ زاهدان از امروز ظرف مدت باقیمانده تا پایان سال (99) دو کارگاه خاش ــ زاهدان و چابهار ــ ایرانشهر تکمیل می‌شود و کل پروژه را تا بهار 1400 به بهره‎برادری می‌رسد.

گزارش ویدیویی تسنیم  از آخرین اقدمات برای اجرای این طرح ملی و بین‌المللی از نظر می‌گذرد.

گزارش از سیدامیرحسین عظیمی

انتهای پیام/395/ش

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز