گزارش سی‌ان‌ان از «اعمال شکنجه و خشونت جنسی» علیه بازداشت‌شدگان با هدف باج‌گیری یا ایجاد ترس نزد معترضان

Submitted on س., 11/22/2022 - 10:16

بر أساس این گزارش تحقیقی منتشر شده از سوی شبکه خبری سی‌ان‌ان، با استناد به مواردی از تجاوز و آزار جنسی بر پایه شهادت تعدادی از بازداشت‌شدگان آزاد شده یا بر أساس شواهد منابع بیمارستانی، زنان جوان، دختران و پسرانی تایید کرده‌اند که در زمان بازداشت مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.  

تهیه‌کنندگان این گزارش تاکید کرده‌اند که گزارش‌های متعددی از خشونت جنسی علیه معترضان بازداشت‌شده و روایت‌های متعددی هم از بازداشت‌شدگانی که قربانی خشونت و تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، دریافت کرده‌اند.

در گزارش سی‌ان‌ان، همچنین، به مواردی از گفتگو با قربانیان خشونت جنسی اشاره شده و گزارشگران افزوده‌اند: بر أساس شواهد قربانیان، ماموران جمهوری اسلامی از برخی صحنه‌های خشونت جنسی فیلم تهیه کرده‌اند.

بر أساس این شواهد، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران قصد دارند تا از این ویدئوها، با محتوای خشونت و تعرض جنسی، بعنوان ابزاری برای باج‌گیری و وادار به سکوت نمودن معترضان استفاده کنند.

گزارش سی‌ان‌ان بر پایه دو ماه تحقیق از ۱۱ مورد خشونت جنسی علیه زنان و مردان معترض زندانی در بازداشتگاه‌های ایران تهیه شده است و بر أساس اعلام گزارشگران این رسانه آمریکایی، نیمی از این موارد از سوی سی‌ان‌ان به تایید رسیده است.

همچنین بر پایه گزارش سی‌ان‌ان، اغلب موارد تجاوز و آزار جنسی در غرب ایران و مناطق کردنشین از جمله در بازداشتگاه‌های ارومیه رخ داده است.

در گزارش سی‌ان‌ان به مواردی از جمله به نقل از یکی از قربانیان مبنی بر «انتقال (قربانیان) توسط بازجو از بازداشتگاه به اتاقی کوچکتر و تعرض جنسی به آنها» اشاره شده است.

همچنین، روایت‌های دیگری از قربانیان از جمله شرح تجاوز به پسری نوجوان و قربانی دیگری که به شدت مجروح شده بود، در این گزارش نقل شده است.

در گزارش سی‌ان‌ان، همچنین، تاکید شده است: گزارشگران این شبکه خبری، در طول تحقیقات خود با منابع متعددی در تماس بوده است. گروه‌های مدافع حقوق بشر مرتبط با فعالان کرد بازداشت شده از جمله منابع سی‌ان‌ان برای تایید این گزارش بوده‌اند.

از زمان آغاز اعتراضات سراسری در ایران بر علیه جمهوری اسلامی هزاران نفر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. تاکنون گزارش‌های تایید نشده از اعمال و تهدید به خشونت جنسی علیه معترضان بازداشتی منتشر شده است. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز