فرانسوا لوگو: کبکی ها خودشان را قبل و بعد از کریسمس قرنطینه کنند

Submitted on ش., 11/21/2020 - 01:24

فرانسوا لوگو، نخست وزیر کبک، با به روز رسانی قوانین برگزاری کریسمس کبک ، به کبکی‌ها پیشنهاد کرد مسئولیت پذیر باشند و خودشان را قبل و بعد از کریسمس قرنطینه کنند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، وی که روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در مونترال سخن می‌گفت با بیان این مطلب اظهار داشت: «پیشنهاد می‌کنیم که اجتماعات از ۲۴ تا ۲۷ دسامبر، با حداکثر ۱۰ نفر برگزار شوند».

نخست وزیر کبک تصریح کرد: «همچنین ما از مردم می‌خواهیم كه یك هفته قبل و یك هفته بعد از کریسمس تماس‌های خود را تا حد ممكن محدود كنند. به این ترتیب، وقتی دوستان و خانواده خود را ببینیم، خطر ابتلا به آن را محدود خواهند کرد».

هوراسیو آرودا، مدیر بهداشت عمومی کبک، نیز در این رابطه بیان کرد: «در حالی که برخی از انتقال‌ها هنوز اتفاق می‌افتد، اما تحمل یک هفته قرنطینه سختگیرانه تاحد زیادی خطر شیوع را کاهش می دهد».

او افزود: «مطمئناً، افرادی که علائم کووید۱۹ را در آن هفته نشان می‌دهند، نباید در هر اجتماع تعطیلات شرکت کنند».

آرودا با بیان اینکه مهمانی‌های شب سال نو نیز در شرایط فعلی کاملاً ممنوع خواهد بود اظهار داشت: «بسیاری از افراد با وجود اینکه آلوده به کووید۱۹ هستند اما بدون علامت باقی می‌مانند».

لوگو نیز در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با قوانین برگزاری کریسمس کبک گفت: «تمام مدارس کبک از چند روز مانده به تعطیلات مجازی می‌شوند تا تمام خانواده‌ها بتوانند در خانه بمانند و یک هفته در قرنطینه باشند. استان همچنین تعطیلات مدارس را برای مقطع متوسطه طولانی تر می‌کند».

وی افزود: «دانش آموزان مقاطع ابتدایی اما در تاریخ برنامه ریزی شده باز می‌شوند و مدارس متوسطه نیز ۱۱ ژانویه بازگشایی می‌شوند».

ژان فرانسوا روبرگ، وزیر آموزش و پرورش کبک نیز گفت که بچه‌های ابتدایی به دلیل نداشتن مهارت‌های کامپیوتری و آموزش راه دور ترجیحا باید به مدرسه بروند».

منبع: سی تی وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز