فرانسوا لوگو بار دیگر از تولید آلومینیوم سبز در استان کبک ابراز خرسندی کرد

Submitted on چ., 02/01/2023 - 11:26

فرانسوا لوگو بار دیگر از تولید آلومینیوم سبز در استان کبک ابراز خرسندی کرد

فرانسوا لوگو، نخست‌وزیر کبک، معتقد است که کارخانه‌های ذوب آلومینیوم با تمرکز بر تولید آلومینیوم بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای در مسیر درستی حرکت می‌کنند. او امیدوار است که کبک بتواند از قیمت بالاتر این آلومینیومِ به‌اصطلاح سبز به نفع استان استفاده کند.

او در جریان نشست خبری حزب ائتلاف آینده کبک (CAQ) در لاوال گفت:

«اگر کل سیاره زمین قصد حرکت در مسیر سبزشدن را داشته باشد، پس باید کل سیاره را کربن‌زدایی کرد و این‌گونه می‌توانیم آلومینیوم سبز خود را با قیمتی خوب به فروش بگذاریم. چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟ چند سال دیگر؟ پنج سال؟ ده سال؟ باید این موضوع را در نظر داشت. آنچه ما می‌خواهیم پروژه‌هایی مانند اقدامات شرکت Elysis است که به سمت آلومینیوم سبز پیش می‌روند، این تمام چیزی است که در آینده باید سمت آن حرکت کنیم.»

منظور از اصطلاح آلومینیوم سبز این است که تولید آن نسبت به فرایندهای سنتی تأثیر کمتری بر محیط‌زیست دارد. ازآنجایی‌که استفاده از انرژی اساس این فرایند است، به نسبت زغال‌سنگ یا گاز طبیعی، میزان آلایندگی استفاده از انرژی برق‌آبی کبک بسیار پایین‌تر است. فناوری شرکت Elysis یک گام فراتر رفته و انتشار گازهای گلخانه‌ای را نیز در طول تولید آلومینیوم حذف می‌کند.

پروژه Elysis  یک سرمایه‌گذاری مشترک است که توسط شرکت‌هایRio Tinto  و Alcoa تشکیل شده و توسط کبک و اتاوا تأمین مالی می‌شود.

نخست‌وزیر روز جمعه گفته است که شاید دولت‌های قبلی بهترین تصمیم را اتخاذ نکرده باشند؛ چرا که آنها قیمت برق فروخته شده به کارخانه‌های ذوب آلومینیوم را بر اساس قیمت آلومینیوم کاهش داده بودند. این اطلاعات توسط خبرگزاری لا پرس فاش شده است.

لوگو می‌گوید: «هنگامی که دولت‌های پیشین تصمیم گرفتند قیمت برق را در جهتی دیگر و بر اساس قیمت آلومینیوم تنظیم کنند، ایده آنها خلاقانه بود.» او ادامه می‌دهد: «زمانی که شرکتی برای فعالیت در زمینه کمک به کربن‌زدایی به کبک می‌آید، ممکن است راه‌حل‌های خلاقانه‌تری برای کمک به او حتی در زمینه کربن‌زدایی از این سیاره نیز وجود داشته باشد.»

بااین‌حال، وی افزود که در آن زمان به‌خصوص در سال ۲۰۱۸ زمینه خاصی وجود داشته است؛ قیمت آلومینیوم در آن زمان پایین بوده و تهدید مربوط به تعطیلی این کارخانه‌ها نیز وجود داشته است.

رهبر حزب CAQ همچنین اهمیت کارخانه‌های ذوب آلومینیوم در اقتصاد مناطق را نیز یادآور شد.

انتظار می‌رود که شرکت Rio Tinto در منطقه Saguenay-Lac-Saint-Jean، به‌ویژه برای افزودن مخازن AP60 در Arvida، سرمایه‌گذاری کند.

پیر فیتزگیبون، وزیر اقتصاد، نوآوری و انرژی در سفر اخیر به این منطقه نیز از شایستگی‌های فرایند شرکت Elysis قدردانی کرد. او همچنین اشاره کرده بود که حاضر است برای هر کسب‌وکاری که ارزش‌آفرین باشد، بلوک‌های انرژی فراهم کند.

در نظر داشته باشیم که شرکت Rio Tinto به دلیل داشتن حقوق استفاده از انرژی هیدرولیکی رودخانه‌های Péribonka و Saguenay، در منطقه Saguenay-Lac-Saint-Jean نیروگاه‌های برق‌آبی دارد. شرکت Alcan که Rio Tinto در سال ۲۰۰۷ آن را خریداری کرد، توانسته بود مالکیت خود را با ملی‌شدن سدها در دهه ۱۹۶۰ حفظ کند.

منبع: آی‌سی‌آی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز