فرانسه یک گذرگاه مرزی خود را با اسپانیا از بیم حملات تروریستی بست

Submitted on جمعه, 01/15/2021 - 00:50

یکی از گذرگاه های مرزی فرانسه با اسپانیا از بیم حملات احتمالی تروریستی بسته شد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روادید شنگن، فرانسه جهت تقویت کنترل مرزی، جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و حملات تروریستی دست به این اقدام زده است.

بر این اساس فرماندهی پلیس استان «اوت گارون» از قبل به اطلاع شهروندان رسانده بود و بعد هم دستور بستن گذرگاهی به مدت نامعلوم را داد. این گذرگاه در گردنه «پورتیون» در مرکز رشته‌کوه پیرنه در جنوب فرانسه قرار دارد.

به گفته وی تنها رفت و آمد نیروهای امنیتی و پلیس، فوریت‌های پزشکی، کادر امداد و نجات و همچنین پرسنل راهداری به این مکان مجاز است، بقیه افراد برای عبور می‌توانند از گذرگاه جایگزین که در منطقه «مل پون دو روا» است استفاده کنند.

به گفته شهردار شهر مرزی کوچک «بوسوست» در اسپانیا، این تصمیم می‌تواند برای کسانی که روزانه نیاز به عبور از این گذرگاه مرزی فرانسه با اسپانیا دارند مشکلات جدیدی به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون گفته بود در مناطق مرزی کشورش کنترل‌ها را تقویت می‌کند، همچنین از اتحادیه اروپا خواسته بود که رفت و آمدهای آزادانه افراد میان کشورهای اتحادیه را بررسی کند و علاوه بر این قانون منطقه شنگن در اتحادیه اروپا اصلاح شود.

در تاریخ ۵ نوامبر هنگامی که امانوئل ماکرون برای بازدید به نقطه صفر مرز فرانسه و اسپانیا در پرتوس واقع در جنوب فرانسه رفته بود گفت: «حملات اخیر اروپا مجبور به ادامه مبارزه با تروریسم می‌شود، اقدامات تروریست‌ها توسط افرادی انجام می‌شود که از نام مهاجرت استفاده می‌کنند».

منبع: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز