فرانسه می‌گوید در ازای آزادی دو گروگانش چیزی به حکومت ایران نداده است

Submitted on س., 05/23/2023 - 08:31

در سخنانش وزیر امور خارجۀ فرانسه تصریح کرد که هر دو شهروند فرانسوی وضعیت جسمانی بسیار بدی در زندان‌های ایران داشتند و دولت فرانسه با اتکاء به این مسئله موفق شد در گفتگو با مقامات تهران رضایت آنان را برای آزادی دو شهروند فرانسوی جلب کند.

کاترین کولونا ضمن ابراز خوشحالی از آزادی دو شهروند فرانسوی از این که بنژمن بیریر سه سال از عمر خود را "در سیاه‌چال‌های جمهوری اسلامی ایران" گذراند ابراز تأسف نمود و آن را غیرقابل قبول خواند.

او همچنین یادآور شد که فرانسه اکنون سرگرم به دست آوردن آزادی بدون قید و شرط چهار فرانسوی دیگر است که در ایران زندانی هستند. سسیل کوهن و ژاک پاری، یک سال پیش در جریان سفر تفریحی خود به ایران دستگیر شدند و در بیست و هشتم سپتامبر گذشته لویی آرنو یک گردشگر دیگر فرانسوی توسط مقامات جمهوری اسلامی ایران دستگیر و زندانی شد. هویت شهروند چهارم فرانسوی که در ایران زندانی است به درخواست خانوادۀ وی در فرانسه فاش نشده است. کاترین کولونا با توضیح این مطلب افزود که فرانسه به خواست خانوادۀ فرد زندانی در ایران احترام می‌گذارد و وی به هیچ وجه مأمور مخفی فرانسه نیست.

خانم کولونا همچنین گفت که فرانسه به تلاش‌های خود برای آزادی رفت و آمد پژوهشگر ایرانی-فرانسوی، فریبا عادلخواه، و بازگشت او به فرانسه ادامه می‌دهد. فریبا عادلخواه در سال ۲۰۱۹ دستگیر و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی ایران به پنج سال زندان محکوم شد. اگر چه او در فوریه گذشته از زندان آزاد شد، اما، اجازه ندارد خاک ایران را ترک کند.  

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز