فرانسه بازداشت دو شهروند دیگر این کشور در ایران را دیپلماسی گروگان‌گیری خواند

Submitted on ی., 11/13/2022 - 06:24

به گزارش روز شنبه رادیوی بین‌المللی فرانسه، کاترین کولونا، وزیر امور خارجه این کشور طی اظهاراتی بازداشت دو شهروند دیگر فرانسوی در ایران را تایید کرد و گفت که آن‌ها پس از آغاز اعتراضات سراسری مردم ایران بازداشت شده‌اند.

کاترین کولونا در مصاحبه‌ای با روزنامه «لو پاریزین» ضمن ابراز نگرانی از وضعیت شهروندان بازداشت شده فرانسوی از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تصریح کرد که فرانسه دیپلماسی گروگان‌گیری ایران را محکوم می‌کند.

وی در ادامه افزود: «یادآوری تعهدات بین‌المللی به جمهوری اسلامی ایران امروز بیش از هر زمان دیگری مهم است. باید گفت که اگر هدف ایران باج‌گیری باشد، راه اشتباهی را در مواجهه با فرانسه انتخاب کرده است.» وی همچنن خواستار آزادی فوری اتباع فرانسوی بازداشت شده در ایران شد.

کاترین کولونا گفت: «ما امروز اطلاع یافتیم که دو تبعه فرانسوی دیگر در ایران بازداشت شده‌اند و شمار کل زندانیان فرانسوی در زندان‌های جمهوری اسلامی به هفت نفر رسیده است.» وزیر امور خارجه فرانسه گفتگویی در این خصوص با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود داشته است.

سخنان وزیر امور خارجه فرانسه در حالی منتشر می‌شود که پیشتر (جمعه ۱۱ نوامبر) روزنامه «لو فیگارو» به نقل از منابع دیپلماتیک از بازداشت دو فرانسوی دیگر در ایران خبر داده بود. هنوز مشخص نیست دو فرد جدیدی که وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرده در ایران بازداشت شده‌اند چه کسانی هستند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز