فراخوان‌های حمایت از مردم مهاباد وسیعاً انعکاس یافت؛ دانشگاه‌های ایران در اعتصاب

Submitted on ی., 11/20/2022 - 06:05

بر اساس گزارش های شبکه های اجتماعی حکومت اسلامی ایران علاوه  بر نفربرها و نیروی نظامی، شماری بالگرد نیز به کردستان فرستاده است. به گفتۀ شاهدان عینی بالگردها در ارتفاع پائین در آسمان مهاباد و سقز به پرواز درآمده اند. سایت "هه‌نگاو" در هشداری از مردم خواست که صدای مردم مهاباد باشند. همین سایت نگرانی عمیق خود را از وقوع "قتل عامی دیگر در کردستان" ابراز داشته است.

دیروز یکشنبه حامد اسماعیلیون نیز از جامعه جهانی خواست که به هر گونه مذاکره با جمهوری اسلامی پایان بدهد و مانع از تلاش مردم ایران برای پایان دادن به جمهوری اسلامی نشود. حامد اسماعیلیون همچنین حکومت اسلامی ایران را گروهی مافیایی خواند و از جهان خواست که نگاه خود را نسبت به جمهوری اسلامی تغییر دهد.

امروز همچنین اعتصاب و اعتراض در دانشگاه های کشور ادامه داشت و تا بازار و کسبه بسیاری از شهرها به ویژه کردستان و کرمانشاه گسترش یافت.

دانشجویان دانشگاه های امیرکبیر تهران، دانشگاه آزاد تهران واحد سوهانک، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت، دانشکده روانشناسی دانشگاه خوارزمی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان... در اعتراض به سرکوب و بازداشت دانشجویان از رفتن به کلاس های درس خودداری کردند و خواستار آزادی فوری همۀ دانشجویان دستگیر شده و رفع ممنوعیت از ورود دانشجویان به دانشگاه ها شدند. دانشجویان دانشکده‌های تربیت بدنی و کامپیوتر دانشگاه علامه طباطبایی در تجمع امروز خود از جمله شعار می دادند :"قسم به خون یاران، ایستاده ایم تا پایان".

گزارش های شبکه های اجتماعی از تداوم اعتصاب در بازار و کسبه شهرهای کرمانشاه، کامیاران، بانه، سقز، بوکان، جوانرود، مهاباد... حکایت دارند. اعتصاب بازار و کسبه در استان های کرمانشاه و کردستان همزمان است با اعزام نیروهای نظامی گسترده به سمت مهاباد. دیروز یکشنبه بیست و هشت آبان، علی خامنه‌ای، رهبر حکومت مذهبی ایران، وعده داد که با تظاهرکنندگان و معترضان در کوچه و خیابان با شدت عمل بیشتری رفتار کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز