فدراسیون فوتبال آمریکا در حمایت از معترضان ایرانی نشان جمهوری اسلامی را از پرچم ایران حذف کرد

Submitted on Mon, 11/28/2022 - 06:45

به گزارش خبرگزاری رویترز، در آستانه رویارویی تیم ملی فوتبال آمریکا و ایران، فدراسیون فوتبال ایالات متحده برای نشان دادن همبستگی خود با معترضان ایرانی، برای مدت کوتاهی پرچم ایران را بدون نشان خاص جمهوری اسلامی و با رنگ سبز، سفید و قرمز در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشت.

The U.S. Soccer Federation briefly displayed Iran's national flag on social media without the emblem, saying the move supported protesters in the Islamic Republic ahead of the two nations' World Cup match Tuesday (via AP) https://t.co/oZnt3n2077

میکائیل کامرمن، مسؤول ارتباطات  فدراسیون فوتبال آمریکا روز یک‌شنبه در یک کنفرانس گفت که این فدراسیون تصمیم اخیر را برای نشان دادن حمایت خود از «زنان ایرانی که برای بدست آوردن حقوق خود مبارزه می‌کنند»، اتخاذ کرده است.  

در همین حال، خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز در گزارشی  نوشت که دولت جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیم  فدراسیون فوتبال آمریکا، این کشور را به «حذف نام الله» از ام از پرچم ایران متهم کرد.

خبر اخیر در حالی منتشر می‌شود که قرار است تیم ملی فوتبال آمریکا برای یک بازی سرنوشت‌ساز در جام جهانی قطر، با تیم ملی ایران روبرو شود. این باز به خاطر دهه‌ها خصومت میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی  و همچنین به دلیل ادامه اعتراضات مردمی در ایران که در پی مرگ مهسا امینی آغاز شد، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.   

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز