دینامیت رکورد تاریخ سینمای ایران را شکست | فروش ۱۰۰ میلیاردی سینماها

Submitted on ش., 01/08/2022 - 09:26

سومین هفته زمستان ۱۴۰۰ در حالی آغاز شده است که گیشه سینماها خلاف عادت هر سال با عبور از پیک‌های کرونا و سالن‌های بسته، روزهای پررونقی را در روزهای سرد زمستانی تجربه می‌کند.


در این گزارش سری زده‌ایم به گیشه سینماها که بعد از پشت سر گذاشتن دوران طولانی رکود، رونق قابل توجهی را به چرخه اقتصادی سینماها بازگردانده است.

دینامیت
دینامیت کمدی که پس از حدود ۶ ماه اکران همچنان هفته پرفروشی را پشت سرگذاشته و با کشاندن ۱,۷۴۵,۷۴۶ مخاطب به سینماها، تا کنون ۳۸۶,۰۷۵,۱۲۲,۴۰۰ را نصیب گیشه سینماها کرده است. این فیلم به کارگردانی مسعود اطیابی و با بازی احمد مهرانفر، محسن کیایی و پژمان جمشیدی یکی از کمدی‌هایی است که از زمان اکران خود تا کنون توانسته رکوردهای سال ۱۴۰۰ را بشکند و تا این لحظه عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران را کسب کند.

فیلم "دینامیت" را در لینک زیر ببینید:
https://www.torontopersians.com/node/768984

طی دو سال گذشته این رکورد در اختیار فیلم سینمایی مطرب به کارگردانی مصطفی کیایی بود. «مطرب» با بیش از ۳ میلیون مخاطب، توانست به فروش ۳۸/۵ میلیارد تومانی دست پیدا کند.

داستان دینامیت یادآور اجاره‌نشین‌های مهرجویی و ماجراهای خانه‌ای است که افرادی مختلف در آن سکونت دارند. دو دختر جوان، یک ساقی، دو طلبه و… ازجمله ساکنان این خانه هستند که ماجراهای طنازانه در روابط آنها اتفاق می‌افتد.

گشت ارشاد ۳
گشت ۳ به کارگردانی سعید سهیلی که اکران خود را هفته آخر آذر شروع کرده است تا کنون با جذب ۱,۴۳۸,۰۷۰ مخاطب به سینماها، فروش ۳۱۴,۰۲۴,۰۶۰,۰۰۰ ریال را تجربه کرد. این کمدی که سومین فصل از مجموعه گشت ارشاد و به عنوان یکی از پرفروش‌های این سال های سینماست گام‌های موفقی را در جذب تماشاگر و رونق گیشه برداشته است. در این فیلم ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهنام بانی، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، اسدالله منجزی، مبینا رحمتی حضور دارند.

فیلم "دینامیت" را در لینک زیر ببینید:
https://www.torontopersians.com/node/768984

قهرمان
رتبه بعدی به قهرمان آخرین ساخته اصغر فرهادی اختصاص دارد. این فیلم که روزهای ابتدایی آبان اکران‌شده تا کنون با سهم ۱۱۱,۷۵۴,۹۱۲,۵۰۰ از گیشه در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. آخرین ساخته اصغر فرهادی که به عنوان نماینده سینمای ایران برای رقابت در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی شده است در جشنواره کن ۲۰۲۱، توانست جایزه بزرگ هیات داوران کن را دریافت کند.

قهرمان، داستان مردی به نام رحیم را روایت می‌کند که به دلیل بدهی در زندان است. او طی چند روزی که به مرخصی می‌آید با یک کیف پر از پول مواجه می‌شود اما تصمیم می‌گیرد از این پول برای پرداخت بدهی‌اش استفاده نکند... محسن تنابنده، امیر جدیدی، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی بازیگران اصلی فیلم قهرمان هستند و در کنار این بازیگران فرهادی از چند بازیگر تازه‌کار شیرازی هم استفاده کرده است.

فیلم "دینامیت" را در لینک زیر ببینید:
https://www.torontopersians.com/node/768984

آتابای
آتابای پنجمین ساخته نیکی کریمی که در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین در ۵ بخش و همچنین فیلم برگزیده منتقدان و نویسندگان ماهنامه فیلم در شماره اسفن ۱۳۹۸ شده است، حواشی جنجالی را هم به دلیل ترکی زبان بودنش به راه انداخت. طرح فیلمنامه آتابای پیشنهاد نیکی کریمی اما فیلمنامه به قلم هادی حجازی‌فر است و نیکی کریمی علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی این فیلم را نیز برعهده داشته است.

این فیلم با اکران در آخرین ماه پاییز، ۱۹۸,۷۹۴ تماشاگر را به سینماها کشانده و تا کنون ۴۳,۸۸۰,۵۸۳,۰۰۰ را نصیب گیشه سینماها کرده است. هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، مه‌لقا می‌نوش، یوسفعلی دریادل، معصومه ربانی‌نیا، میرمجید حسینی، آتش تقی‌پور، لیلا نظری، امیر سماواتی و حسن بدری‌فر در این فیلم هنرنمایی می‌کنند. داستان فیلم درباره مردی میان‌سال به نام کاظم است که در روستای پیرکندی شهرستان خوی زندگی می‌کند. او که دانشجوی معماری بوده، پس از یک شکست عاطفی از دانشگاه انصراف داده و به زادگاه خودش برگشته‌است...

فیلم "دینامیت" را در لینک زیر ببینید:
https://www.torontopersians.com/node/768984

بی همه چیز
فیلم «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی که چهارمین هفته اکران خود را آغاز کرده است تا کنون با جذب ۱۷۸,۷۰۵ مخاطب و در اختیار داشتن ۲۷۴ سالن‌
۴۴,۰۸۲,۴۷۲,۵۲۸ ریال را به چرخه سینماها وارد کرده است. این درحالی است که جواد نوروزبیگی تهیه کننده این فیلم پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل رعایت نکردن ممیزی‌های حوزه هنری، تعداد سانس‌های این فیلم در سینماهای تحت مدیریت این مرکز، کمتر از تعداد فیلم‌های دیگر است.

پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، خسرو پسیانی، زهیر یاری، مهدی صباغی، عیسی یوسفی پور، عرفان ناصری گروه بازیگران فیلم را تشکیل می دهند.

فیلم "دینامیت" را در لینک زیر ببینید:
https://www.torontopersians.com/node/768984

جدول فروش و مقایسه فیلم‌های در حال اکران سینمای ایران از تاریخ شروع اکران تا کنون به شرح زیر است.

فیلم شروع اکران فروش کل
دینامیت ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ۳۸۶,۱۳۲,۲۲۲,۴۰۰
گشت۳ ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۳۱۴,۰۷۱,۳۵۰,۰۰۰
قهرمان ۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۱۱,۷۶۳,۴۶۲,۵۰۰
آتابای ۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۴۳,۸۸۲,۰۸۳,۰۰۰
بی همه چیز ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۴۴,۰۹۲,۴۲۲,۵۲۸
درخت گردو ۱۴۰۰/۰۸/۰۶ ۳۶,۶۱۳,۷۳۴,۵۰۰
شهر گربه‌ها ۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۳۵,۳۰۲,۷۴۷,۰۰۰
منصور ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ۲۹,۸۲۷,۸۶۹,۵۰۰
خورشید ۱۴۰۰/۰۸/۲۷  ۱۶,۵۰۷,۳۴۸,۵۰۰
گربه سیاه ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۲,۲۰۶,۱۳۲,۵۰۰
صحنه زنی ۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۲,۲۰۶,۱۳۲,۵۰۰
آپاچی ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۴,۴۹۶,۵۸۸,۵۰۰
مدیترانه ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۳,۲۱۸,۴۷۴,۰۰۰
حکم تجدید نظر ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۲,۶۴۵,۸۸۵,۵۰۰
جنایت بی‌دقت ۱۴۰۰/۰۹/۱۷ ۲,۰۴۸,۷۵۳,۰۰۰
تومان ۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۱,۳۸۳,۴۲۰,۰۰۰
سیاه باز ۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۹۷۸,۴۶۰,۰۰۰
بندربند ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ۷۰۰,۷۹۰,۰۰۰
اتومبیل ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۴۹۰,۵۲۱,۰۰۰

بر اساس این گزارش، گیشه سینماها در سراسر ایران فروشی معادل ۱,۱۰۵,۱۱۷,۱۱۹,۷۹۴ را در سال ۱۴۰۰ تجربه کرده است. این آمار از سامانه سمفا استخراج شده است.

فیلم "دینامیت" را در لینک زیر ببینید:
https://www.torontopersians.com/node/768984

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز