دونالد ترامپ برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کرد

Submitted on چ., 11/16/2022 - 05:56

به گزارش رادیوی بین‌المللی فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده سه شنبه شب در جریان یک سخنرانی در ویلای شخصی خود در فلوریدا اعلام کرد: «برای بازگردان عظمت و شکوه آمریکا، من امشب نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌کنم.» 

دونالد ترامپ که در برابر در تجمعی از هواداران خود در در مارالاگو واقع در شهر پام بیچ فلوریدا سخنرانی می‌کرد، ضمن انتقاد شدید از جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا، وی را «مظهر شکست چپ‌ها» و همچنین «فساد در واشنگتن» توصیف کرد.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در ادامه به طرفداران خود وعده داد که اجازه نخواهد داد جو بایدن پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری اش، چهار سال دیگر را در کاخ سفید سپری کند. وی تاکید کرد که دمکرات‌های چپ رادیکال را در انتخابات ۲۰۲۴ شکست خواهد داد.

با این وجود، در صورتی که دونالد ترامپ ۷۶ ساله موفق شود نامزدی نهایی حزب خود را برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ کسب کند، احتمالا وی بار دیگر با جو بایدن روبرو خواهد شد. جو بایدن نیز که در آستانه ۸۰ سالگی قرار دارد پیشتر گفته بود قصد شرکت مجدد در انتخابات را دارد.

هرچند جو بایدن هنوز رسما واکنشی به اعلام نامزدی رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده نشان نداده است، اما وی با انتشار ویدئوی در توییتر، از بالی محل آخرین روز اجلاس گروه ۲۰ نوشت: «دونالد ترامپ آمریکا را شکست داده است».

Donald Trump failed America. pic.twitter.com/fylyocYcse

در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴، وی دومین رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد بود که پس از شکست دوباره به این سمت انتخاب و راهی کاخ سفید می‌شود. پیش از دونالد ترامپ، گرور کلیولند در انتخابات سال ۱۸۹۲ توانست به برای بار دوم به پیروزی برسد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز