دولتمردان در انتخابات دخالت نکنند/مسیر سخت دولت بعدی در حوزه مسکن

Submitted on پ., 06/03/2021 - 00:57

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولتمردان به جای دخالت در انتخابات و بازی‌های سیاسی بهتر است که در این مدت باقی مانده از عمر دولت دوازدهم به دنبال رفع مشکلات مردم باشند، گفت: بر هیچ فردی پوشیده نیست که عملکرد دولت روحانی بسیار ضعیف بوده است و آنان نتوانستند از اختیارات و ظرفیت‌های فراوانی که داشتند، برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی، دولتمردان فقط باید پاسخگوی عملکرد هشت ساله خود باشند و نباید دخالتی در انتخابات داشته باشند و برای مردم تعیین کنند که به چه فردی رأی دهند.

دولتمردان فرار رو به جلو نکنند

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولتمردان فعلی با عملکرد ضعیف خود باعث مشکلات کشور شدند و امروز و در آستانه انتخابات نمی‌توانند فرار رو به جلو کنند، تصریح کرد: برخی از دولتی‌ها این روزها می‌گویند که اگر هم‌حزبی‌های آنان برای انتخابات ریاست جمهوری احراز صلاحیت می‌شدند، می‌توانستند وضع موجود به ویژه در زمینه اقتصادی را اصلاح کنند که سوال ما از این افراد آن است که پس چرا خودتان در این هشت سال نه تنها مشکلات مردم را حل نکردید، بلکه مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آوردید؟

رضایی کوچی ادامه داد: دولت در این هشت سال اختیارات زیادی داشت اما از آن به خوبی استفاده نکرد و الان هم نمی‌تواند ادعا کند و شعار دهد که اگر برخی از هم‌حزبی‌های آنان تأیید صلاحیت می‌شدند، مشکلات کشور رفع می‌شد. این مباحث چیزی جز شعار و وعده توخالی نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این افراد خودشان باعث مشکلات کشور شدند و امروز نمی‌توانند برای مردم تعیین کنند که چه فردی می‌تواند مشکلات کشور را رفع کند و بهتر است این وعده‌های پوچ را کنار بگذارند.

کری‌خوانی دولت تأثیری در آرای مردم ندارد

وی با بیان اینکه مردم خودشان به خوبی می‌دانند که چه فردی می‌تواند مشکلات کشور را حل و فصل کند و کری‌خوانی‌های دولتمردان تأثیری روی آرا مردم ندارد، گفت: مردم عملکرد ضعیف دولتمردان در این هشت سال را کاملاً احساس کردند، ارزیابی درستی از عملکرد مسئولان دارند و در انتخابات به هیچ وجه احساسی عمل نمی‌کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظرات مسئولان ناکارآمد تأثیری در آرای مردم ندارد، اظهار داشت: مردم عملکرد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به خوبی ارزیابی می‌کنند و بر اساس بررسی سوابق و عملکرد آنان، رأی می‌دهند و دولتمردان نمی‌توانند با صحبت‌های خود تأثیری در انتخاب مردم بگذارند.اعتماد به حرف‌های انتخاباتی دولتی‌ها خطای استراتژیک است

رضایی کوچی تصریح کرد: قطعاً کسانی که خودشان در ایجاد مشکلات کشور نقش اساسی داشتند، نمی‌توانند با حرف‌های خود تأثیری در آرای مردم بگذارند. مردم می‌دانند که اعتماد مجدد به این افراد و حرف‌های آنان خطای استراتژیک است و مردم قطعاً به مباحثی که دولتی‌ها در آستانه انتخابات مطرح می‌کنند، توجه نخواهند داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت آینده می‌تواند به سرعت مشکلات کشور در حوزه‌های اقتصادی به ویژه مسکن را حل کند، گفت: دولت در حوزه مسکن کاری انجام نداد و عملکرد آنان در زمینه مسکن قابل قبول نبوده است.

دولت آینده مسیر سختی برای بهبود وضع مسکن دارد

وی ادامه داد: در واقع، نه تنها دولت در بحث تولید مسکن کارنامه قابل قبولی نداشت، بلکه در احیای بافت‌های فرسوده هم نتوانست اقدام قابل توجهی انجام دهد. عملکرد ضعیف دولت در حوزه مسکن باعث شده که امروز تعادل در عرضه و تقاضای مسکن وجود نداشته باشد. دولت آینده باید ۴ میلیون واحد مسکونی تولید کند تا به یک تعادلی در عرضه و تقاضای مسکن برسیم.

رضایی کوچی تاکید کرد: در شرایط فعلی، خسارت سنگینی به دلیل عدم تحرک دولت در حوزه مسکن، به کشور وارد شده است و اگر تولید مسکن به اندازه کافی بود، الان با قیمت‌های سرسام‌آور در حوزه مسکن روبرو نبودیم. قطعاً دولت آینده برای رفع این مشکلی که دولت روحانی ایجاد کرده است، کار آسانی ندارد و مسیری سختی در پیش دارد و باید برنامه‌های جدی برای تقویت بازار مسکن داشته باشد.

منبع
mehrnews
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز