دو سطریهای عصر جمعه

Submitted on ش., 07/11/2020 - 01:16

بنیاد خیریه WE ـ

با بالا گرفتن قضیه بنیاد خیریه WE، محافظه کاران کانادا خواستار تحقیق از سوی پلیس آرسی‌ام پی شدند. بنیاد WE روز پنجشنبه تایید کرد که مبلغ 282 هزار دلار بابت چندین سخنرانی به مارگارت ترودو و الکساندر ترودو، مادر و برادر جاستین ترودو پرداخت کرده.

درخواست کناره گیری ترودو ـ

ایوز فرانسیس بِلانشه رهبر حزب بلاک کِبِکوا خواست تا زمانی که کمیسیون ضوابط اخلاقیEthics Commission به تحقیقاتش ادامه می دهد جاستین ترودو نخست وزیر از مقامش کنار برود. در پی واگذاری یک قرارداد دولتی به بنیاد خیریه WE، کمیسیون مذکور تحقیقاتی شروع کرده تا ببیند تضاد منافع وجود داشته یا خیر. بنیاد خیریه WE تایید کرده که صدها هزار دلار بابت سخنرانی‌های مادر و برادر جاستین ترودو به آنها پول پرداخته.

تعداد بیکاران کانادا ـ

در ماه جون دو و نیم میلیون کانادایی بیکار بوده‌اند؛ حال یا به صورت دائم و یا به صورت موقت.

در ماه جون 953 هزار نفر کار به دست آوردند.

 بیکاری در شهرهای بزرگ و کوچک کانادا ـ

آمار کار و بیکاری ماه جون نشان می دهد میزان بیکاری در شهرهای بزرگ کانادا بسیار بیشتر از شهرهای کوچک است. ارقام زیر میزان بیکاری را نشان می دهد:

ـ مونتریال 15.1 درصد، کلگری 15.6 درصد، تورنتو 13.6 درصد، ونکوور 13.1 درصد، پیتِربورو (انتاریو) 9.5 درصد، بِری (انتاریو) 10.8 درصد، سادبری 9.4 درصد، اتاوا 9 درصد.

بعد از تصادف ناپدید شد ـ

دو دختر با پدرشان در کبک ناپدید شده‌اند و علامت Amber Alert به گردش درآمده. پدر 44 سال و دو دخترش 11 و 6 سال دارند. پلیس می گوید آنها ابتدا در جاده دچار تصادف شده و بعد از محل رفته‌اند.

نیازی به تست ژنتیک نیست ـ

دادگاه عالی کانادا روز جمعه حکم داد که کمپانی‌ها نمی توانند فروش بیمه و یا دیگر سرویسها را منوط به انجام تست ژنتیک توسط خریداران کنند.

 جعل وصیتنامه توسط افسر پلیس تورنتو؟

افسر پلیس تورنتو متهم شد که با ارائه وصیتنامه تقلبی 800 هزار دلار به جیب زده. این فرد که رابرت کوناشویج نام دارد و 36 ساله است ادعا کرده بود که ذینفع beneficiary فردی است که تحت سرپرستی دولت بوده و در گذشته.

کلاه ایمنی برای دوچرخه سواران زیر 18 سال اجباری است ـ

پلیس منطقه یورک به عموم یادآوری کرد که به سر داشتن کلاه ایمنی helmet برای دوچرخه سواران زیر 18 سال اجباری است و نداشتن آن 75 دلار جریمه دارد.

محبوبیت ترامپ پایین آمده؟

به موجب نظرسنجی تازه‌ای که روز جمعه منتشر شد، 65 درصد آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ در مقابله با پندمیک کرونا خوب عمل نکرده. حتی در میان جمهوریخواهان نیز 22 درصد عملکرد ترامپ را بد دانسته‌اند. در میان افراد مستقل، این نسبت 73 درصد بوده.

مسجد معروف ایاصوفیه استانبول دوباره عبادتگاه می شود ـ

دادگاهی در ترکیه راه را برای تبدیل عمارت معروف ایاصوفیه به محل عبادت مسلمانان هموار کرد. این مسجد در قرن ششم میلادی ساخته شده و در طی قرون گاه به عنوان کلیسا و گاه به عنوان مسجد استفاده شده و در حال حاضر موزه است. با رای دادگاه دوباره به محل عبادت مسلمانان تبدیل می شود.

منبع
salamtoronto

بیشترین بازدید اخبار امروز