درپی افزایش موارد بیماری، کبک تزریق واکسن آنفلونزا را رایگان کرد

Submitted on ی., 11/27/2022 - 12:44

درپی افزایش موارد بیماری، کبک تزریق واکسن آنفلونزا را رایگان کرد

کبک در اقدامی «استثنایی» با توجه به فصل تشدید آنفولانزا و افزایش ترافیک بیماران در اورژانس‌ها، از امکان تزریق رایگان واکسن آنفلوانزا برای تمام ساکنان استان خبر داد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بر همین اساس کلیه افراد علاقمند به تزریق واکسن آنفلونزا می‌توانند با مراجعه به سایت clicsante.ca نسبت به رزرو وقت برای تزریق واکسن اقدام کنند.

بهداشت عمومی کبک به گروه‌های پرخطر از جمله افراد بالای ۶۰ سال، مادرانی که در سه ماهه دوم و سوم بارداری خود هستند و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و افرادی که خانواده آن‌ها در معرض بیماری هستند توصیه کرده که حتما این واکسن را دریافت کنند.

بهداشت عمومی کبک اذعان داشته که خانواده‌های کودکان زیر شش سال و کارکنان مراکز بهداشت و درمان نیز باید برای دریافت این واکسن هرچه زودتر اقدام کنند.

این تصمیم از آن جهت گرفته شد که کارکنان مراکز بهداشت و درمان و اورژانس کبک در مورد افزایش مراجعه بیماران آنفلانزایی به مراکز اورژانس هشدار داده بودند.

در اوایل این هفته، دکتر آن مونیک نویت، رئیس بخش اطفال بیمارستان سن جاستین گفت:

بیمارستان ما با مراجعه بی‌سابقه بیماران مواجه هست و این حجم بیمار در طی بیست سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

ازدحام بیماران موجب شد تا بیمارستان کودکان مونترال بدلیل نبود تخت چندین عمل جراحی را به تاخیر بیاندازد.

بخشی از این ازدحام بیش از حد به دلیل شیوع شدید بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفولانزا و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) بوده است.

بهداشت عمومی کبک خاطرنشان کرد که با ادامه شیوع آنفولانزا، RSV و COVID-19 در استان، خطر افزایش سه گانه این ویروس‌ها نگران کننده است.

برنامه واکسن رایگان آنفولانزا سال آینده مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت و افرادی که قبلاً هزینه واکسن خود را پرداخت کرده‌اند، به آن‌ها بازپرداخت نمی‌شوند.

کودک مبتلا به ذات الریه پس از ۴۰ ساعت انتظار، در بیمارستان بستری شد

انجمن اطفال کانادا: کل خانواده‌ها باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند

تعداد بیماران مبتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی سر به فلک کشیده است

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز