درخواست کبک
با کمترین احتمال ابتلا به کرونا باز هم تست بدهید

Submitted on چ., 08/05/2020 - 01:22

مسئولین بهداشتی کبک از تمام کسانی که با کمترین احتمال ابتلا به کرونا را می‌دهند نیز تقاضا کرد که تست کرونا را انجام دهند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، وزیر بهداشت کبک از مسافرانی که طی دو هفته گذشته در سفر بوده‌اند درخواست کرد تا تست کووید۱۹ بدهند.

روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری کریستین دوب، وزیر بهداشت و دکتر هوراسیو آروودا، مدیر بهداشت عمومی کبک، به دلیل افزایش تعداد حداکثر حاضرین یک تجمع از ۵۰ به ۲۵۰ نفر خواستار هوشیاری بیشتر در رابطه با شیوع کووید۱۹ شد.

وی با تاکید بر انجام تست داوطلبانه بیان کرد: «هر کسی که اخیرا به سفر رفته حتی اگر احتمال ابتلا به کرونا را نمی‌دهد٫ تست کرونا را انجام دهد. این موضوع شامل کسانی که در فضاهای سرپوشیده و با حضور بیش از ۱۰ نفر بوده‌اند نیز می شود».

آقای دوب ترغیب مردم به انجام تست کووید۱۹ را به خصوص در موج دوم بیماری راهکار جدید استان برای مقابله با این بیماری خواند.

دوب در پاسخ به سوال خبرنگارانی که در رابطه با هدف گذاری کاهش تعداد بیماران کرونایی پرسیدند گفت: « من ترجیح می‌دهم که آمار خاصی ارائه نکنم اما می‌توانم بگویم که هدف ما کاهش حداکثری است».

دکتر دوب و آروودا همچنین بر لزوم رعایت برگزار نشدن اجتماعات شخصی بیشتر از ۱۰ نفر در فضاهای داخلی گفتند که فقط تجمعات عمومی اجازه برگزاری تا سقف ۲۵۰ نفر را دارند.

آروودا رعایت این موضوع را در کاهش موارد انتقال بیماری مهم دانست و گفت: «اجتماعات عمومی بسیار مطمئن‌تر از اجتماعات شخصی هستند و اقدامات بهداشتی به شدت در آن‌ها رعایت می‌شود بنابراین احتمال شیوع بیماری خیلی کمتر است».

وی اظهار داشت که طی روزهای آینده نتایج تحقیقات Hema-Quebec در رابطه با وضعیت کووید۱۹ در استان منتشر خواهد شد.

دوب نیز بر لزوم پوشیدن ماسک صورت تاکید کرد و آن را احترام به خود و دیگران خواند.

بیشتر بخوانید:

منبع خبر: سی.تی.وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز