درآمد ۲۰ میلیارد تومانی اسکودا از جیب داوطلبان آزمون وکالت! + سند

Submitted on Mon, 05/29/2023 - 10:16

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طبق یک حساب سرانگشتی درآمد اسکودا از آزمون وکالت پیش‌رو بیش از 20 میلیارد تومان است که از جیب داوطلبان به دست می‌آید.

 به گفته مهدی هاشمی، عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان، از ثبت‌نام حدود 110 هزار نفر در آزمون وکالت 1402 خبر داده است. از سویی هزینه ثبت‌نام در آزمون وکالت 400 هزار تومان تعیین شده است.

طبق مفاد قرارداد بین سازمان سنجش کشور (به‌عنوان مجری برگزاری آزمون) و اسکودا (سفارش‌دهنده برگزاری آزمون به نمایندگی از کانون‌های وکلای داگستری)، مبلغ 210 هزار تومان از هزینه ثبت‌نام متقاضیان به سازمان سنجش و مبلغ 190 هزار تومان هم به اسکودا تعلق می‌گیرد.

سازمان سنجش مباغ دریافتی را علاوه بر کسب درآمد معقول، صرف هزینه‌های برگزاری آزمون شامل اجراه محل آزمون و پرداخت حقوق کارد اجرای برگزاری آزمون و ... می‌کند؛ اما مشخص نیست که اسکودا سهم خود از حق‌ ثبت‌نام متقاضیان (درآمد 20 میلیارد تومانی) را صرف چه اموری می‌کند؟!

پیش از این معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به استعلام یک نماینده مجلس، اعلام کردند: انعقاد قرارداد اسکودا با سازمان سنجش برای برگزاری آزمون وکالت غیرقانونی است.

انتهای پیام/

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز