در بحبوحه تنش‌ها با ایران، آذربایجان یک مانور نظامی دیگر در دریای خزر برگزار می‌کند

Submitted on ی., 10/10/2021 - 13:32

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد نیروی دریایی این کشور از یازدهم تا سیزدهم اکتبر تمرینات فرماندهی و ستادی را در دریای خزر انجام می دهد.

این وزارتخانه افزود: این تمرینات با مشارکت کشتی های جنگی و نیروهای ویژه دریایی انجام می شود، آنها وظایفی را برای حفاظت از زیرساخت های انرژی در بخش آذربایجان دریای خزر انجام می دهند.

در ایران نیز حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز شنبه درباره تنش‌های اخیر میان این کشور و جمهوری آذربایجان گفت ایران تجهیزات و نیروهای جدید به مرزهای شمال غربی کشور اعزام کرده است.

تنش میان ایران و جمهوری آذربایجان که با اعلام رزمایش ارتش ایران در کنار مرزهای میان دو کشور افزایش یافته بود، با اظهارات الهام علی‌اف و واکنش‌های تُند تهران زبانۀ بیشتر کشید و شماری از مسئولان ایرانی بویژه نمایندگان مجلس، تهدید به بازگرداندن نخجوان و قره باغ به ایران کرده و از باکو خواستند به «مادر خود، ایران» خیانت نکند.

دولت آذربایجان اتهامات جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر حضور نظامیان اسرائیلی در مرزهای آذربایجان با ایران تکذیب کرده است.

در حالی که آذربایجان دو راننده ایرانی کامیون را به اتهام عدم پرداخت عوارض در پی ورود به خاک آذربایجان بازداشت کرده، یک مقام جمهوری اسلامی روز یکشنبه گفت مسیر‌های جایگزین جمهوری آذربایجان را فعال خواهیم کرد.

علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: یکی از این مسیرها، مسیر ارمنستان است که تا یک ماه آینده با اصلاح و تعریض مسیر ۱۰ کیلومتری فعال می‌شود، مسیر دوم هم مسیر دریایی است که برای اینکار، ساخت، خرید و اجاره کشتی‌های رورو در دستور کار قرار دارد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز