دلیل بروز سردردهای فصلی چیست؟

Submitted on س., 01/05/2021 - 01:24

شایع‌ترین نوع سردردهای فصلی، سردردهای خوشه ای است. به گفته متخصصان ساعت درونی بدن با بروز سردردهای فصلی مرتبط است، ساعت درونی هر فرد با فردی دیگر متفاوت است و همین ساعت درونی است که ریتم شبانه روزی او را کنترل می‌کند. این ساعت درونی به نور روز حساسیت دارد و به کنترل چرخه خواب افراد کمک می‌کند.

متخصصان می‌گویند به احتمال زیاد با تغییر در چرخه خواب سردردهای فصلی آغاز می‌شوند، سردردهای خوشه ای شدیدتر هستند و با تغییر در ساعت درونی مغز افراد تحریک می‌شوند. علاوه بر تغییر در چرخه ساعات درونی مغز، فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد نیز باعث به وجود آمدن سردردهای خوشه‌ای در قالب میگرن می‌شود. چون افراد مبتلا به میگرن به گرما حساس هستند، تغییرات طبیعی در فشار هوا ممکن است افراد را حساس کند و موجب سردردهای فصلی شوند.

یکی دیگر از علل به وجود آمدن سردرد در افراد، بی‌خوابی و کم‌خوابی است که ممکن است موجب میگرن نیز شود، مهم‌ترین گام برای پیشگیری از این سردردها داشتن خواب کافی و متعادل نگه داشتن چرخه خواب و بیداری است. همچنین توصیه می‌شود کسانی که سردردهای فصلی دارند از محرک‌هایی مانند برخی مواد غذایی، کافئین، استرس، سیگار و الکل دوری کنند.

برای پیشگیری از ابتلا به سردردهای آلرژیک نیز باید از محرک‌هایی همچون گرد‌ و غبار، گرده‌های گل و حشره‌های خانگی اجتناب کرد. یک درمان پیشگیرانه برای کسانی که سردردهای خوشه‌ای را تجربه می‌کنند این است که از مسدود کننده‌های کانال کلسیم قبل از شروع این سردردها استفاده کنند.

منبع: اسپوتنیک

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز