دلیل آتش گرفتن کلیسای نانت فرانسه چه بود؟

Submitted on چ., 07/29/2020 - 00:38

آنش‌سوزی کلیسای نانت فرانسه را خادم ۳۹ ساله این کلیسا به راه انداخته بود. این مرد پس از یک هفته اتهامات وارد شده را قبول کرد. تحقیقات پلیس در جریان است و هنوز انگیزه صورت گرفتن این آتش‌سوزی اعلام نشده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، دادگاه فرانسه پس از آتش‌سوزی حکم بازداشت یک مرد را صادر کرده بود. براساس گفته‌های دادستان کل فرانسه٫ این مرد اعتراف کرده است که از سه نقطه آتش‌سوزی کلیسا را به راه انداخته است.

اوبر شامپنوا٫ رییس کلیسای جامع نانت فرانسه در رابطه با این حادثه گفته بود:«مسئولیت بستن درب‌های کلیسا با فردی رواندایی بوده است که پناهنده فرانسه است. من این فرد را چهار یا پنج سال است که می‌شناسم و به اندازه بقیه کارکنان کلیسا به او اعتماد دارم».

وکیل مدافع این مرد در رابطه با حادثه آتش‌سوزی کلیسای نانت گفته است: «موکل من شدیدا از عمل خود پشیمان است و با مقامات همکاری کامل کرده است. او با اعتراف به آرامش رسیده و کاملا پشیمان است.»

آغاز ساخت کلیسای نانت در سال ۱۴۳۴ میلادی شروع شد و در سال ۱۸۹۱ به اتمام رسید. امانوئل مکرون٫ رییس‌جمهور فرانسه در توییتر خود این کلیسا را «گوهر گوتیک» خواند.

در جریان آتش‌سوزی کلیسای نانت٫ دیوارهای کلیسا سیاه شده‌اند و ارگ کلیسا و یک پنجره بزرگ نیز نابود شده‌اند. این حادثه تلخ برای مردم فرانسه یادآور آتش‌سوزی سال گذشته کلیسای نوتردام است.

مجمع اسقفی فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این آتش‌سوزی فقط میراث مذهبی را نسوزاند٫ بلکه یکی از نمادهای ایمان کاتولیک را به آتش کشید.»

مقامات دولت فرانسه وعده بازسازی کامل کلیسای نانت را داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

منبع خبر: دویچه وله

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز