دانشمندان: همه سالمندان برای پیشگیری از حمله قلبی و سکته مغزی نباید روزانه آسپرین بخورند

Submitted on چ., 10/13/2021 - 00:41
به گفته یک گروه پزشکی آمریکایی، افراد بالای ۶۰ سال نباید از آسپرین روزانه برای پیشگیری از اولین سکته یا حمله قلبی استفاده کنند. براساس انتشار پیش‌نویس توصیه‌های امروز گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده، خطرات مصرف روزانه آسپرین، که به نام "استیل سالیسیلیک اسید" یا "آ اس آ" نیز شناخته می‌شود، بیشتر از مزایای آن در افراد بالای ۶۰ سال است.
ترک سیگار، قطع مصرف الکل، ورزش منظم و رژیم غذایی سالم همه و همه موثرترین راه‌های کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی هستند که نسبت به آسپرین بسیار بهترند.

sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیاChatr best sale discounted plan Toronto

 
دانشمندان: همه سالمندان برای پیشگیری از حمله قلبی و سکته مغزی نباید روزانه آسپرین بخورند
به گفته این گروه ویژه، این خطرات بیشتر شامل خونریزی داخلی در معده، روده و مغز می‌شود. این کارگروه می‌گوید که پزشکان هنگام تجویز آسپرین باید سن، خطر بیماری‌های قلبی عروقی و خطر خونریزی را در نظر بگیرند. این توصیه‌ها را برای افرادی که قبلاً دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شده‌اند و به توصیه پزشک خود آسپرین مصرف می‌کنند نمی‌شود و افراد جوان‌تر بین ۴۰ تا ۵۹ سال که در معرض خطر بالای بیماری‌های قلبی عروقی هستند نیز باید با پزشکان خود در مورد مصرف یا عدم مصرف این آسپرین مشورت کنند، زیرا ممکن است مصرف آن مزایایی داشته باشد. کلیه این اشخاص باید به مصرف اداهه دهند مگر اینکه پزشک معالج آنها چیز دیگری به آنها بگوید.

Han Dong Toronto Canada MP

دکتر "چین‌ون تسنگ"، عضو این گروه گفت: "آخرین شواهد واضح است: شروع مصرف روزانه آسپرین در افراد بالای ۶۰ سال برای جلوگیری از اولین حمله قلبی یا سکته توصیه نمی‌شود". دکتر "جان وانگ"، عضو این کارگروه در بیانیه مطبوعاتی می‌گوید: "استفاده روزانه از آسپرین ممکن است در جلوگیری از حملات قلبی و سکته مغزی در برخی افراد موثر و کمک باشد، اما می‌تواند آسیب‌های احتمالی جدی مانند خونریزی داخلی را نیز در پی داشته باشد".

دستورالعمل‌های کانادا چه می‌گویند؟
دستورالعمل‌های کانادایی که توسط سازمان "قلب و سکته" در سال ۲۰۲۰ منتشر شده می‌گوید افرادی که سابقه این بیماری‌ها را ندارند، برای جلوگیری از سکته مغزی، حملات قلبی و بیماری‌های عروقی از مصرف آسپرین جلوگیری کنند. این سازمان خطر خونریزی داخلی را دلیل تغییر راهنمای خود ذکر کرده است. دستورالعمل‌های کانادایی بسیار دقیق می‌گویند: توصیه می‌شود در صورتی که سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی ندارید، هیچ‌کسی نباید برای جلوگیری از حمله قلبی یا سکته مغزی روزانه آسپیرین مصرف کند. "دکتر تد واین"، متخصص مغز و اعصاب سکته مغزی در دانشگاه مک‌گیل و رئیس سابق دستورالعمل‌های پیشگیری از سکته مغزی کانادا یکی از اشخاصی‌ست که به نوشتن دستورالعمل‌های کانادا در مورد آسپرین کمک کرده می‌گوید مطالعات گسترده‌ای در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نشان داد که افراد کمی در صورت نداشتن سابقه بیماری قلبی عروقی، از قرص آسپرین برای پیشگیری از حملات قلبی سود می‌برند و محققان متوجه افزایش خونریزی "بالقوه مضر" در معده یا مغز مصرف‌کنندگان شدند که همین امر باعث تغییر دستورالعمل‌ها گشته است.

Car Home Low rate insurance بیمه

واین مشخصا گفت: "دستورالعمل‌های ما نشان می‌دهد که برای اکثر مردم، نباید از آسپرین در پیشگیری اولیه استفاده شود. بنابراین اگر تا به حال دچار حمله قلبی، سکته مغزی یا بیماری عروقی نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که آسپرین تجویز نشود، اما افرادی که دچار این بیماری‌های هستند باید به مصرف آسپرین ادامه دهند، به خصوص اگر برای آنها تجویز شده باشد، بهرحال با پزشک خود صحبت کنید".
در بیانیه مطبوعاتی مارس ۲۰۲۰، سازمان قلب و سکته کانادا تخمین زد که حدود ۵.۳ میلیون بزرگسال کانادایی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سکته از آسپرین استفاده می‌کردند که حدود ۲.۴ میلیون نفر بدون راهنمایی پزشکشان مشغول مصرف آن بوده‌اند. این راهنما به صورت آنلاین ارسال شده تا نظرات عمومی را تا ۸ نوامبر جمع‌آوری کرده، سپس این کارگروه اطلاعات را ارزیابی و تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز