CIBC یک نقطه عطف در بازار مسکن کانادا را پیش بینی می کند و در دو سال آینده چندین بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد

Submitted on Mon, 12/06/2021 - 20:45

در مواجهه با این همه گیری، بازار مسکن در شهرهای بزرگ کانادا همچنان داغ است. CIBC Capital Markets پیش بینی می کند که بازار مسکن کانادا قبل از اینکه بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش دهد همچنان داغ خواهد بود و ممکن است تا نیمه دوم سال 2022 به همین حال باقی بماند. .

طبق داده‌های اخیر انجمن املاک و مستغلات کانادا، فروش از ماه ژانویه تا اکتبر 2021 از تمام فروش در سال ۲۰۲۰ بیشتر بوده است. به طور خاص، در 10 ماهه اول سال جاری، تقریباً 581,275 ملک مسکونی در سراسر کانادا معامله شد ولی حجم کل معاملات در سال 2020، 552,423 بود. علاوه بر این، فروش برای ماه های نوامبر و دسامبر 2021 هنوز محاسبه نشده است و انتظار می رود همچنان به افزایش ارقام سال 2021 ادامه دهد.

CIBC Capital Markets (بازارهای سرمایه) گزارشی توسط بنجامین تال، اقتصاددان با عنوان «مسکن کانادا: چه انتظاری باید داشت؟» را در اول دسامبر منتشر کرد.
اکونومیست تال در این گزارش پیش بینی کرد که بانک کانادا در دو سال آینده نرخ بهره را 5 تا 6 برابر افزایش خواهد داد. تال انتظار دارد خریداران قبل از پیش‌بینی افزایش این نرخ‌های بهره که منجر به موجی از خرید خانه می‌شود، اقدامی انجام دهند. این اقتصاددان بانکی گفت که قبل از شیوع کووید-19 در سال 2020، فروش خانه در کانادا به طور متوسط ​​حدود 40000 واحد در ماه بود.
بنا به گزارش تورنتوپرشنز، در طول همه‌گیری، فروش ماهانه به اوج ۷۰۰۰۰ دستگاه رسید و اکنون به بیش از ۵۰۰۰۰ دستگاه کاهش یافته است، اما همچنان بیش از ۱۰۰۰۰ واحد از زمان قبل از COVID.بیشتر می باشد.

کاهش 15 درصدی فروش در نیمه دوم سال آینده
تال در این گزارش می‌نویسد: «معقول است که فرض کنیم در چند فصل آینده، فعالیت‌های فروش به طور متوسط ​​نزدیک به ۵۵۰۰۰ واحد در ماه و احتمالاً حتی بیشتر خواهد بود، که عمدتاً با افزایش جریان مهاجران جدید پشتیبانی می‌شود. و سپس در سال 2022 کاهش قابل توجهی در نیمه دوم سال رخ خواهد داد."
تال نوشت: به طور کلی، نسبت به سطح بالای سال 2021، انتظار می رود فروش در سال 2022 تا 15 درصد کاهش یابد که با کاهش قابل توجه تورم قیمت مسکن در سال آینده مطابقت دارد.
تال گفت که افزایش نرخ سود "بازار را دوباره متعادل می کند و شهر مرکز فعالیت مسکن خواهد ماند."

پیش بینی افزایش نرخ بهره در مارچ سال آینده
در گزارش قبلی در 4 نوامبر، تال اشاره کرد که بانک کانادا ممکن است نرخ‌های بهره را «از ماه مارچ 2022» افزایش دهد.

این کارشناس اقتصادی در آن زمان گفت که خریداران بالقوه با پرداخت سود بیشتری مواجه خواهند شد و در نتیجه تقاضا برای واحدهای جدید و موجود کاهش می یابد که می تواند منجر به کندی در صنعت مهم ساخت و ساز شود.

تال خاطرنشان کرد که متوسط ​​وام مسکن در کانادا 450000 دلار است و افزایش یک درصدی نرخ بهره وام مسکن نسبت به سطح فعلی، به طور متوسط ​​230 دلار یا 12 درصد سود ماهانه اضافی برای خریداران خانه جدید هزینه خواهد داشت.

اقتصاددان CIBC اخیراً گزارشی را در اول دسامبر منتشر کرده است که پیش‌بینی می‌کند بازار داغ مسکن در کانادا ممکن است سال آینده به پایان برسد.

تال اظهار داشت: "تا پایان سال 2022، بازار املاک و مستغلات به وضعیتی که در پایان سال 2019 بود باز خواهد گشت."

تال اظهار داشت که "با توجه به افزایش تقاضا توسط مهاجران، تغییر به عرضه ناکافی در بازار مسکن و نیاز به افزایش مسکن ارزان برای ارائه راه حل های اجاره دائمی برای بحران مقرون به صرفه بودن کانادا وجود خواهد داشت."
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز