بررسی الزام دوباره ماسک زدن با افزایش موارد ابتلا به کووید، آنفولانزا و ویروس سینسیشیال تنفسی

Submitted on ی., 11/27/2022 - 12:44

با افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹، آنفولانزا و ویروس سینسیشیال تنفسی استان‌ها الزامی شدن دوباره ماسک زدن را بررسی می‌کنند

تمام استان‌ها و مناطق کانادا در سال ۲۰۲۲ با توجه به گسترش واکسیناسیون کووید۱۹، همانند بسیاری از کشورهای غربی، قوانین الزام پوشیدن ماسک را لغو کردند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، اکنون، با گذشت حدود سه سال از شروع همه‌گیری، کارشناسان بیماری‌های عفونی و کارکنان خط مقدم سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا از مردم کانادایی‌ها می‌خواهند که دوباره ماسک بزنند. زیرا بیمارستان‌ها با هجوم بیماران تنفسی و کووید۱۹ مواجه هستند.

پاییز امسال تعداد بیماران ویروس سینسیشیال تنفسی به طور غیرعادی در کانادا افزایش یافته است. و اتاق‌های اورژانس بیمارستان‌ها بخصوص بیمارستان‌های کودکان مملو از این بیماران و کشور با کمبود دارو مواجه شده است.

به گفته آژانس بهداشت عمومی فدرال، همزمان، کانادا در یک اپیدمی آنفولانزا قرار گرفته است. و نگرانی‌های بیشتری از سوی مقامات و کارشناسان بهداشت عمومی در مورد اینکه چگونه انواع جدید کووید۱۹ می‌تواند بر جمعیت تأثیر بگذارد نیز وجود دارد.

در حالی که مقامات بهداشت فدرال اکیداً به کانادایی‌ها توصیه می‌کنند در فضاهای سرپوشیده ماسک بزنند. دکتر ترزا تم، رئیس بهداشت عمومی کانادا، در ۱۰ نوامبر گفت که تصمیم گیری در مورد اجرای این دستورات به عهده استان‌ها و مناطق است.

اگرچه هیچ کاری کاملا در مقابل ویروس سینسیشیال تنفسی مصونیت ایجاد نمی‌کند اما وقتی فرد تمام نکات ایمنی را رعایت می‌کند. و واکسن نیز می‌زند قطعا محافظت بیشتری در مقابل بیماری‌هایی مثل کووید۱۹ و بیماری‌های تنفسی دارد.

این درحالی است که بر اساس داده‌های دولت فدرال تا ۶ نوامبر، فقط نیمی از کانادایی‌ها دوز تقویت کننده واکسن COVID-19 را دریافت کرده‌اند.

چندین منطقه نیز اگرچه هنوز پوشیدن ماسک را اجباری نکرده‌اند، اما به مردم توصیه می‌کنند در جاهایی که احتمال بیماری زیاد است ماسک بزنند.

عدم وجود دستورات جدید برای اجباری شدن ماسک زدن در حالی مورد ررسی قرار می‌گیرد که نظرسنجی اخیر نانوس نشان داده است از هر ۱۰ کانادایی هفت نفر از بازگشت قوانین ماسک زدن اجباری حمایت می‌کنند.

انجمن اطفال کانادا: کل خانواده‌ها باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند

ویروس سنسیشیال تنفسی چه نوع بیماری است؟ و شایع‌ترین علائم آن چیست؟

علائم کووید طولانی مدت چیست؟

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز