برگزاری جشن سال نو، بدون داشتن نگرانی‌های دو سال گذشته

Submitted on س., 11/22/2022 - 11:16

برگزاری جشن سال نو، بدون داشتن نگرانی‌های دو سال گذشته

طبق یک نظرسنجی انجام شده، مصرف کنندگان آماده هستند تا برای خرید‌های مربوط به تعطیلات جشن سال نو هزینه کنند.

مصرف کنندگان کانادایی پس از تجربه دو ساله تعطیلاتی که تحت تأثیر پروتکل‌های بهداشتی قرار گرفته بود، این بار قصد ندارند که کریسمس را از دست بدهند. آن‌ها برای خرید هدیه‌های کریسمس بودجه تقریبی ۷۹۰ دلاری را در نظر گرفته‌اند. و رقم آن مشابه سال گذشته می‌باشد. علیرغم نگرانی‌های مالی موجود، این رقم همچنان با هزینه‌های پیش‌بینی شده در سال ۲۰۱۹ قابل مقایسه می‌باشد.

میشل روشت، رئیس شورای خرده فروشی‌های کانادا (RCCC) در کبک، که این دوشنبه نتایج پنجمین نظرسنجی سالانه خود در خصوص خریدهای مربوط به کریسمس را منتشر کرده است، می‌گوید:

«این اولین سالی است که ترس‌ها و دغدغه‌های مربوط به کووید کمتر احساس می‌شود. مردم دیگر تصمیم گرفته‌اند که این شرایط را پشت سر بگذارند. و از آن عبور کنند. این روزها به راحتی می‌توانید هیجان آن‌ها را احساس کنید.»

«چالش‌های چند سال گذشته و نگرانی‌های مالی هنوز هم وجود دارند، اما مردم کبک به وضوح مصمم هستند که اجازه ندهند این مشکلات جشن‌های سال جاریشان را خراب کند.»

با این حال با در نظر گرفتن بودجه ۵۸۸ دلاری، مصرف‌کنندگان کبکی قصد دارند که نسبت به مصرف‌کنندگان سایر نقاط کشور کمتر هزینه کنند. منیتوبا و ساسکاچوان دو استان دیگری هستند که مصرف کنندگانشان انتظار دارند کمتر از میانگین ملی (۶۰۸ دلار) هزینه کنند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شرکت لژِر، از هر ۱۰ کانادایی ۶ نفر معتقد است که وضعیت مالی آن‌ها در سال جاری بدتر از سال ۲۰۲۱ است. بنابراین جستجو برای یافتن پایین‌ترین قیمت‌ها، حراج‌ها و امکان ارسال رایگان از جمله مواردی است که معیارهای اصلی ۸۲ درصد از افرادی که قصد خرید دارند را شامل می‌شود. این مصرف کنندگان برای آنکه عزیزانشان را خوشحال کنند. و به آن‌ها هدایایی ارائه دهند، برای خریدهای مربوط به جشن سال نو غالبا به فروشگاه‌های بزرگ سر می‌زنند (۶۸٪).

در دسته بندی محبوب‌ترین دسته‌های خرید، خوراکیجات و الکل در صدر فهرست قرار دارند (۱۶%) و آمار خرید پوشاک نیز با این دو مورد برابری می‌کند. در رده بعدی رستوران‌ها قرار دارند (۱۱%) و سپس اسباب‌بازی‌ها (۹%) بیشترین محبوبیت را دارا هستند.

خبر خوب برای خرده‌فروشان سراسر کشور این است که به دنبال افزایش میزان بازدید از فروشگاه‌ها، در مقایسه با ۴۴ درصد سال گذشته، بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان هدایای خود را با مراجعه به فروشگاه‌ها خریداری خواهند کرد.

با این حال، ، نظرسنجیِ هفته گذشته‌ی شرکت دیلویت در خصوص خریدهای مربوط به تعطیلات نتایج مشابهی را به دنبال نداشته است. این نظرسنجی نشان داد که هزینه‌های کریسمسی خانوارها در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۱۷ درصدی همراه بوده و از ۱۸۴۱ دلار در سال قبل به ۱۵۲۰ دلار رسیده است.

«در حالی به فصل تعطیلات ۲۰۲۲ نزدیک می‌شویم که مصرف کنندگان با نگرانی‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف مواجهند، عواملی همچون رکود اقتصادی، افزایش نرخ بهره، فشارهای تورمی، بیماری‌های جدید و مکرر، یا عدم قطعیت ژئوپلیتیکی بر زندگی همه افراد تاثیر گذاشته است. صرف نظر از درآمد افراد، قدرت خرید مردم کاهش یافته است و آن‌ها به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد بیشتر هستند.»

در پاسخ به گزارش شرکت دیلویت، خرده فروشان کبکی به نوبه خود گفته‌اند که از مدت‌ها قبل هیجان حاصل از تعطیلات جشن سال نو را احساس کرده‌اند. و انتظار دارند که مصرف کنندگان از این مناسبت برای بازگشت به وضعیت نرمال زندگی استفاده کرده و عزیزانشان را خوشحال کنند.

«من مطمئن هستم و هیچ شکی ندارم که مردم از جشن‌های امسال استقبال می‌کنند. مادربزرگ‌ها دو سال است که نوه‌هایشان را ندیده‌اند. قطعا آن‌ها تلاش می‌کنند که امسال هر طور که شده نوه‌های خود را خوشحال کنند. مردم در حال و هوای برگزاری جشن‌ها هستند.»

بوتیک‌های زنجیره‌ای Clément، که متخصص حوزه پوشاک و لوازم جانبی کودکان نوپا هستند نیز تفکر مشابهی دارند. ژان فیلیپ کلمان، مدیر کل فروشگاه‌هایی با همین نام، می‌گوید:

«بیایید یک کودک ۳ ساله را در نظر بگیریم که می‌تواند صحبت کند. و می‎‌داند که بابانوئل کیست اما هنوز جشن کریسمس را تجربه نکرده است. فکر می‌کنم که بسیاری از والدین تمایل دارند که هر طور شده امسال کمی جشن بگیرند. ما حتی بیشتر از سال‌های دیگر، برای کریسمس آماده‌ایم.»

منبع: lapresse

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز