بهبود روحیه کودکان بستری شده در بیمارستان با کمک یک دوست رباتیک!

Submitted on جمعه, 10/08/2021 - 13:29

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، پژوهش جدیدی که در "دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس" (UCLA) انجام شده است، نشان می‌دهد که ملاقات با یک ربات که توسط انسان کنترل می‌شود، می‌تواند به بهبود روحیه کودکان بستری شده در بیمارستان کمک کند.

این ربات موسوم به "رابین" (Robin)، یک ربات اجتماعی است که توانایی حرکت کردن، حرف زدن و بازی کردن با کاربران را دارد و توسط انسان‌ها کنترل می‌شود. پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس طی یک آزمایش، ملاقات "رابین" با کودکان بستری شده در بیمارستان را برنامه‌ریزی کردند.

پس از پایان یافتن دوره آزمایشی، با کودکان و خانواده‌های آنها در مورد تجربه تعامل با "رابین" مصاحبه شد.

۹۰ درصد از خانواده‌هایی که کودکان آنها با "رابین" ملاقات کرده بودند، درخواست یک ملاقات دیگر داشتند. نتایج بررسی نشان داد که ملاقات با "رابین"، ۲۹ درصد افزایش اثر مثبت و ۳۳ درصد کاهش اثر منفی را در کودکان به همراه داشته است.

متخصصان حوزه کودکان که بر ملاقات با "رابین" نظارت داشتند، مزایایی را گزارش کردند که نمایش بیشتر صمیمیت، تعامل هنگام بازی، افزایش کنترل بر تجربه کودکان در مورد بیمارستان و شکل‌گیری یک دوستی جدید و قابل اعتماد را در بر داشت.

"جاستین واگنر" (Justin Wagner)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما اثرات مثبتی را در کودکان، خانواده‌های آنها و کارکنان بیمارستان مشاهده کرده‌ایم. پژوهش ما نشان می‌دهد که به کار گرفتن یک دوست اجتماعی رباتیک می‌تواند روش خوبی برای کاهش استرس ناشی از بستری شدن در بیمارستان باشد. با ادامه یافتن همه‌گیری کووید-۱۹، احساس اضطراب و آسیب‌پذیری بیماران افزایش می‌یابد؛ بنابراین بسیار مهم است که ما تا جایی که امکان دارد، خلاق باشیم و به بیماران در داشتن یک تجربه بهتر کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع
isna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز