به دنبال سفر تفریحی به مکزیک، دون پلت سناتور محافظه کار قرنطینه شد

Submitted on س., 01/05/2021 - 13:25

دون پلت، سناتور حزب محافظه کار درپی سفر به مکزیک در تعطیلات اکنون در مانیتوبا قرنطینه شده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، کارین لرو، سخنگو در این رابطه گفت: «پلت، که رهبر مخالف در سنا است در میانه شیوع کووید۱۹ سفری شخصی به مکزیک کرده است».

بنابر بیانیه ای که در این رابطه صادر شده سناتور پلت ۲۸ دسامبر به مکزیک سفر کرد و به دنبال تبعات ایجاد شده در این رابطه ۳۱ دسامبر نیز به کشور بازگشت.

پلت در یک تبریک کریسمس که درست قبل از تعطیلات در صفحه یوتیوب خود ارسال شده بود، با مردم صحبت کرده و گفته بود: «برای بسیاری از ما، کریسمس زمانی است که عادت کرده‌ایم با خانواده و دوستان خود دور هم جمع شویم، دوباره با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم و از آن لذت ببریم. اما امسال، بیماری همه گیر ما را مجبور کرده برخی از این سنت‌ها را تغییر دهیم، زیرا ما نمی‌توانیم مانند گذشته سفر کنیم و جمع شویم».

پلت همچنین آخرین بار که قبل از تعطیلات سنا در این رابطه از او پرسیده شده بود آیا یک قانون برای نخست وزیر جاستین ترودو و یک قانون دیگر برای همه وجود دارد؟ نسبت به حضور ترودو در بیمارستان اتاوا و احتمال تزریق واکسن به وی انتقاد کرده بود.

طبق گفته دفتر وی، این تنها سفر خارجی پلت از مارس ۲۰۲۰ تاکنون بوده است.

پلت آخرین سری از مقامات سیاسی کانادا است که با وجود سفر شخصی خودشان به خارج از کشور برای جلوگیری از شیوع بیماری به کانادایی‌ها توصیه می‌کردند از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

لوری ویلیامز، استاد علوم سیاسی در این رابطه گفت: «این موضوع چیزی بیش از ریاکاری است. .. این واقعاً چیزی است که بر احساس مردم تأثیر می‌گذارد و من فکر نمی‌کنم که به سرعت فراموش شود و به سیاست کشور لطمه خواهد زد».

منبع: سی تی وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز