بازگشت وضعیت اشتغال کانادا به سطح پیش از پاندمی

Submitted on ش., 10/09/2021 - 13:31

سازمان آمار کانادا می‌گوید بازار کار کانادا در ماه سپتامبر 157 هزار شغل دیگر را ایجاد کرده است و برای اولین بار از آغاز پاندمی به این سو اشتغال را به سطح فوریۀ 2020 بازگردانده است.


نرخ بیکاری از 7.1 درصد در ماه آگست به 6.9 درصد در ماه سپتامبر رسیده است.


آخرین باری که سطح اشتغال کانادا تا به این میزان رشد را تجربه کرد در ماه ژوئن همین سال بود که اقتصاد کانادا توانست 231 هزار شغل جدید ایجاد کند.


این آژانس آمار می‌گوید افزایش در بخش‌های مختلفی اتفاق افتاده، اما بیشتر در کار تمام وقت بوده و به صورت مساوی بین بخش‌های دولتی و خصوصی تقسیم شده است. همچنین رشد نرخ اشتغال در صنایعی که کارکنان از راه دور به کار خود ادامه می‌دهند مشهود بوده است.


هنوز، در سطوح بیکاران بلند مدت که بیش از شش ماه است بدون شغل مانده‌اند تغییر چندانی حاصل نشده‌ است و هنوز دو برابر تعدادی است که در فوریۀ 2020 گزارش شده است.


سازمان آمار کانادا خاطرنشان می‌کند که نرخ اشتغال کمی کمتر از ارقام پیش از پاندمی است، که بازتاب دهندۀ این نکته است که اشتغال‌زایی با رشد جمعیت در 19 ماه گذشته همخوانی نداشته است.


لیا نورد، مدیر ارشد استراتژی‌های نیروی کار در اتاق بازرگانی کانادا می‌گوید، با دانستن این حقیقت که نزدیک به 400 هزار کانادایی به صورت بلند مدت بیکار هستند، هنوز تلاش‌های زیادی باید صورت گیرد، به خصوص اطلاعاتی در مورد اینکه چرا قادر نبوده‌اند در طول چند ماه دوباره وارد بازار کار شوند.


وی می‌گوید: «کانادایی‌ها می‌خواهند کار کنند، بیشتر آنها به خواستۀ خود بیکار نشده‌اند، پس باید دلیل این را بیابیم و بفهمیم چه چیزی آنها را در یافتن شغل باز می‌دارد، تصمیم‌هایی مبتنی بر شواهد بگیریم.»

«بهبود اقتصادی کامل ما به آن بستگی دارد.»


همچنین اشتغال در ماه سپتامبر در بخش‌ تجارت خرده فروشی 20 هزار کاهش یافت، و میزان اشتغال در این بخش را به 71 هزار، 3.1 درصد پایین‌تر از سطح فوریۀ 2020 رساند. آمار کانادا خاطرنشان می‌کند. آمار کانادا خاطرنشان می‌کند که علی رغم برداشته‌ شدن محدودیت‌ها در سراسر کانادا، اشتغال در این صنعت در همان سطح ماه ژوئن باقی مانده است.


داستان مشابهی در بخش خدمات اقامتی و غذایی وجود دارد، در ماه سپتامبر 27000 شغل در این بخش کاسته شد، هرچند بین ماه‌های مه و آگست 211 هزار شغل به آن افزوده شده بود.

 

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز