بایدن سیستم دفاع هوایی اوکراین را مسئول اصابت موشک به لهستان خواند

Submitted on چ., 11/16/2022 - 08:56

در بحبوحه تشدید نگرانی‌ها از سرایت جنگ اوکراین به کشورهای همسایه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: «موشکی که روز گذشته جان دو نفر را در لهستان گرفت از روسیه شلیک نشده است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن که برای شرکت در نشست گروه ۲۰ در جزیره بالی اندونزی به سر می‌برد، در جمع خبرنگاران افزود که موشک اخیر مربوط به سیستم دفاع هوایی اوکراین بوده است.

این در حالیست که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز سه‌شنبه، ارتش روسیه را «مسئول حمله موشکی مرگبار» به خاک لهستان خواند.

وی همچنین در یک پیام توییتری ضمن ابراز تسلیت به خاطر کشته شدن شهروندان لهستانی در اثر «ترور موشکی روسیه»، تاکید کرد که اروپا و جامعه جهانی باید در برابر اقدامات تروریستی روسیه محافظت شوند.

Had a call with 🇵🇱 President @AndrzejDuda. Expressed condolences over the death of Polish citizens from Russian missile terror. We exchanged available information and are clarifying all the facts. 🇺🇦, 🇵🇱, all of Europe and the world must be fully protected from terrorist Russia.

با این وجود، وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه، اصابت موشک‌هایی از سوی این کشور به خاک لهستان و همچنین اظهارات ولودیمیر زلنسکی را تکذیب کرد. 

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه همچنین انتشار گزارش‌هایی در مورد اصابت موشک‌های روسیه به لهستان را «تحریک عمدی با هدف وخامت اوضاع» نامید.

در حالی که تحقیقات در مورد حمله موشکی اخیر به خاک لهستان ادادمه دارد، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با انتشار پیامی در توییتر با خودداری از پیش‌داوری اعلام کرد کشورش در این زمینه همکاری خواهد کرد.  

Je me suis entretenu avec le Premier ministre Mateusz Morawiecki pour lui dire notre solidarité. La Pologne peut compter sur le soutien de la France et notre disponibilité pour appuyer les enquêtes en cours.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز